Az Egyesült Államokban már több évtizedes történelme van a nemhivatalos ágyúgolyófutamnak, ahol a cél a leggyorsabban eljutni a keleti partról a nyugatira. Most egy trió csaknem másfél órát javított a korábbi eredményen.

A sebességrekordokat nagyjából azóta hajszolják, amióta feltalálták az automobilt, és az első kalandorok közt volt Erwin Baker autó- és motorversenyző, aki 1915-ben még 11 nap alatt jutott el Los Angelesből New Yorkba, de az évek során fokozatosan lejjebb szorította az idejét, 1933-ban egy Graham-Paige volánja mögött 53 óra és 30 perc alatt tette meg a New York és Los Angeles közti távot, és ez a rekordja 40 évig megdöntetlen maradt.

Erwin Baker 1923-ban még 12 és fél nap alatt jutott el New Yorkból Los Angelesbe, tíz évvel később ehhez már kicsivel több mint két nap is elég volt

Az ágyúgolyófutamnak nevezett kihívást, azaz közúton a legrövidebb idő alatt eljutni a keleti partról a nyugatira, az azonos című ’81-es film tette halhatatlanná,

ahol Burt Reynolds, Roger Moore és Jackie Chan űzött tréfát a rendőrökből, hogy minél gyorsabban száguldjanak az utakon. 1983-ban már 32 óra is elég volt a két part közti távra, és a jelenlegi rekordot 2013-ban állították be, amikor egy CL 55 AMG-vel 28 óra és 50 perc alatt tudták le az utat.

Most ezt a rekordot döntötte meg három férfi, Arne Toman, Doug Tabutt és Berkeley Chadwick, akik

egy 2015-ös Mercedes-Benz E 63 AMG-vel csaknem másfél órát javítottak az időn, 27 óra és 25 perc alatt jutottak el Manhattanből Los Angelesbe.

A túrára alaposan felkészítették az autót, aminek 700 lóerőre nőtt a teljesítménye, és a csomagtér kárára a benzintankját is megnövelték, így csak 22 percet töltöttek tankolás miatti megállással.

Az őrült rekordhoz persze más előkészületekre is szükség volt,

a több mint 4500 kilométeres utat ugyanis 166 km/órás átlagsebességgel tették meg, ami minden, csak nem szabályos.

A Mercedes hátsó lámpáit részben leragasztották, hogy ne legyen annyira feltűnő, de gombnyomásra ki is lehetett kapcsolni a féklámpát, hogy még észrevétlenebbek lehessenek.

A tetőre egy hőkamera került, hogy az út szélén sötétben várakozó rendőrautókat is kiszúrják vele, nappal távcsővel figyelt az utas, több radardetektor, GPS egység, és még CB rádió is volt a kocsiban, a navigációra a Waze-t használták. Látszik, hogy biztosra mentek: „Nem néhány perccel akartam megdönteni a rekordot, hanem annyival, hogy másnak ne legyen kedve újra próbálkozni vele” – mondta a rekorder sofőr.

(Képek: Getty Images, Arne Toman)

A rekordot Teslával is megdöntötték már:

Teslával állították fel az új elektromos ágyúgolyófutam-rekordot

Egy kicsivel több, mint két nap alatt szelte át a kontinenst a Model 3.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés