Az Egyesült Államokban már több évtizedes történelme van a nemhivatalos ágyúgolyófutamnak, ahol a cél a leggyorsabban eljutni a keleti partról a nyugatira. Most egy trió csaknem másfél órát javított a korábbi eredményen.
A sebességrekordokat nagyjából azóta hajszolják, amióta feltalálták az automobilt, és az első kalandorok közt volt Erwin Baker autó- és motorversenyző, aki 1915-ben még 11 nap alatt jutott el Los Angelesből New Yorkba, de az évek során fokozatosan lejjebb szorította az idejét, 1933-ban egy Graham-Paige volánja mögött 53 óra és 30 perc alatt tette meg a New York és Los Angeles közti távot, és ez a rekordja 40 évig megdöntetlen maradt.
Az ágyúgolyófutamnak nevezett kihívást, azaz közúton a legrövidebb idő alatt eljutni a keleti partról a nyugatira, az azonos című ’81-es film tette halhatatlanná,
ahol Burt Reynolds, Roger Moore és Jackie Chan űzött tréfát a rendőrökből, hogy minél gyorsabban száguldjanak az utakon. 1983-ban már 32 óra is elég volt a két part közti távra, és a jelenlegi rekordot 2013-ban állították be, amikor egy CL 55 AMG-vel 28 óra és 50 perc alatt tudták le az utat.
Most ezt a rekordot döntötte meg három férfi, Arne Toman, Doug Tabutt és Berkeley Chadwick, akik
egy 2015-ös Mercedes-Benz E 63 AMG-vel csaknem másfél órát javítottak az időn, 27 óra és 25 perc alatt jutottak el Manhattanből Los Angelesbe.
A túrára alaposan felkészítették az autót, aminek 700 lóerőre nőtt a teljesítménye, és a csomagtér kárára a benzintankját is megnövelték, így csak 22 percet töltöttek tankolás miatti megállással.
Az őrült rekordhoz persze más előkészületekre is szükség volt,
a több mint 4500 kilométeres utat ugyanis 166 km/órás átlagsebességgel tették meg, ami minden, csak nem szabályos.
A Mercedes hátsó lámpáit részben leragasztották, hogy ne legyen annyira feltűnő, de gombnyomásra ki is lehetett kapcsolni a féklámpát, hogy még észrevétlenebbek lehessenek.
A tetőre egy hőkamera került, hogy az út szélén sötétben várakozó rendőrautókat is kiszúrják vele, nappal távcsővel figyelt az utas, több radardetektor, GPS egység, és még CB rádió is volt a kocsiban, a navigációra a Waze-t használták. Látszik, hogy biztosra mentek: „Nem néhány perccel akartam megdönteni a rekordot, hanem annyival, hogy másnak ne legyen kedve újra próbálkozni vele” – mondta a rekorder sofőr.
(Képek: Getty Images, Arne Toman)