Június elején nagyon sokan fejcsóválva vették tudomásul, hogy a visegrádi önkormányzat kitiltotta a motorosokat a legendás Panoráma útról, mert a város honlapján közzétett állításuk szerint az útszakaszt napi rendszerességgel a nagy sebességgel közlekedő motorosok és autósok versenypályának használták.

Mindezt semmiféle egyeztetés, vizsgálat, zajszintmérés vagy fokozott rendőri jelenlét nem előzte meg, a döntés egy huszárvágással kezelte az önkormányzat által megfogalmazott problémát:

a kikerült tiltó táblák értelmében március 1-től november 1-ig tilos motorral behajtani a Fellegvárba vezető útra.

Természetes, hogy a dolog nem nyerte el a motorosok tetszését. A konstruktívabb megszólalók nem mulasztották el megjegyezni, hogy ha az önkormányzat által képviselt helyi lakosoknak a környéken felbukkanó nyitott kipufogódobokkal szerelt, notórius gyorshajtókkal volt baja – vezessenek ezek akár motort, akár autót –, úgy

elég lett volna a törvények betartatása érdekében intézkedni, a helyszínen fokozott hatósági jelenléttel kiszűrni a renitenseket,

esetleg a tiltó tábla hatályát este nyolc és reggel nyolc óra közé belőni, ami biztosan nem okozott volna ekkora felháborodást.

Mivel a visegrádi önkormányzat időközben egyértelművé tette, hogy nem akarja a motorosokat a jelzett úton viszontlátni, ezért az elmúlt napokban komoly ellenállás kezdett kialakulni a Facebookon, melynek részeként a tiltakozók No Visegrád felirattal díszítik ki a profilképeiket, kijelentve, hogy amennyiben Visegrád önkormányzata motorosként nem látja őket szívesen, ebben az esetben messziről elkerülik a várost és igyekeznek meggyőzni erről ismerőseiket is.

A kezdeményezés ötletgazdája a kétszázezres követőtáborral rendelkező motoros újságíró, Fodor Donát – alias Dodor –, aki az elmúlt hetekben többször is foglalkozott a visegrádi tiltással, amiről egyébként mi is megemlékeztünk leplezetlenül dühös véleménycikkünkben:

Magyarországon a legszarabb közlekedni a régióban, hogy rohadnánk meg!

Milliárdokból épült kutyaszar utak, gyilkos közúti versenyzők, lezárt visegrádi panorámaút, felolajozott Bajna–Héreg útvonal, büntetőfékező, segg benjáró idióták... Ez Magyarország.

Most végre egy online aláírásgyűjtés is elindult, melynek kezdeményezője és aláírói a következőket követelik:

  1. A kollektív büntető állapot azonnali felszámolását.
  2. Az eredeti forgalmi állapot visszaállítását.
  3. Vizsgálják meg érdemben a lakossági panaszok megalapozottságát és annak okait.
  4. Kezdeményezzenek érdekegyeztető tárgyalásokat az érintett autós, motoros szervezetekkel.

A petíciót cikkünk megírásának pillanatában már 3300-an aláírták, és ha egyetértesz a fentebb megfogalmazott célokkal, ezt ide kattintva te is meg tudod tenni.

Dodor egyébként a Facebook-oldalán megosztott videóban további demonstrációkat is kilátásba helyezett, amennyiben a táblát nem veszi le a visegrádi önkormányzat. Hangsúlyozta, hogy a súlyosan diszkriminatív döntés hazánkban nagyjából kétszázezer motorost érint, akiknek nem feladatuk a renitens száguldozók és hangoskodók kiszűrése, hiszen ezt a hatóságoknak kellene megtenniük.

A bejegyzések alatti hozzászólásokban többször is megjelenik az a vélemény, hogy az általános tiltás egészen egyszerűen bűnbakkereséssel próbál megoldani egy felmerült problémát, és ha a motorosok nem állnak ki ez ellen,

az veszélyes precedenst teremthet, mely más önkormányzatokat is felbátoríthat, hogy önhatalmúlag tiltsák ki az útjaikról a közlekedők tetszőleges csoportjait.

Az összefogás hatásaira jó példa Németország, ahol 2020-ban a hatóságok ki akarták tiltani a motorosokat több hegyi szerpentinről is. Májusban jelentették be a törvényjavaslatot, melyre válaszul motorosok tízezrei lepték el München és Stuttgart környékét, fittyet hányva arra, hogy a pandémia miatt a hatóságok nem engedélyezték a tüntetést. A demonstráció után Andreas Scheuer közlekedési miniszter kijelentette, hogy a kormánynak nincs sürgős teendője a motorokkal, hiszen az akkor érvényes korlátozások is elegendőek a problémák kezelésére.

A tüntetés utáni megszólalásában ezt mondta:

A motorosok megmutatták, mit gondolnak az ilyen korlátozásokról, és nem titok, hogy az én álláspontom is ugyanez. Ezután egyértelmű, hogy nem hajtom végre a Szövetségi Tanács javaslatait.

Úgy tűnik, most eljött az ideje annak, hogy a magyar motorosok is kiálljanak az igazuk mellett.

Ez is érdekelhet:

Van értelme újabb kamerákkal, fix traffipaxokkal próbálni megelőzni a következő Árpád hídi tragédiát?

Az időről időre tragédiába torkolló extrém közúti idiotizmus kezelésének nem az a módja, hogy a normális közlekedőket kezdjük jobban szívatni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában