Lelkesítő vezethetősége és a formája is megmaradt az Alfa Romeo Giuliának és a Stelviónak, de jobban világít és plusz egy kijelző került bele.

2015 nyarán jelent meg az Alfa Romeo Giulia a márka újonnan fejlesztett, hosszmotoros és hátsókerék-hajtást preferáló platformján, majd a Giorgiónak keresztelt alapokra egy évvel később megérkezett a Stelvio szabadidő-autó is.

Egészen új korszak kezdődött az Alfa Romeónál ezzel a két modellel, melyek sokkal inkább a klasszikus értékeket hordozzák.

Remek vezethetőségük mindenkit meggyőzött, aki a kormány mögé ült, de az olyan erős konkurensekhez képest, mint a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály, bizonyos területeken lemaradása volt. Egészen mostanáig, mert a második frissítéssel hasznos és látványos elemek érkeztek a Giuliába és a Stelvióba is.

Legtöbb esetben a modellfrissítéskor átrajzolják a könnyen alakítható elemeket, de ebben az esetben a kortalan olasz dizájn miatt még a lökhárítók sem változtak. A jellegzetes hűtőmaszk két oldalán viszont új LED mátrixos fényszórók vannak a korábbi ódivatú Xenon helyett.

Hármas osztású nappali menetfénye nem csak az új Tonale modellhez igazodik, hanem visszamutat az SZ vagy akár a 159-esre is, melyeknek szintén agresszív tekintetet adott ez az elrendezés. A nagyobb fényerejű lámpák a szembejövők vakítása nélkül rendezgetik a távfényt.

Utasterének újdonsága a 12,3 colos digitális óracsoport, mely három nézetet kínál a letisztulttól a régi időket idéző számlapig. Utóbbiban a számok talpukkal mindig a középpont felé fordulnak, mint a '60-as évek Giuliáiban.

Mivel a karbantartási előzményeket és a futásteljesítményt is blokkláncalapú rendszeren, nem helyettesítő tokenekkel (NFT) tárolják, ezért az óratekerés is lehetetlen.

Eddigi felszereltségeinek sorába csatlakozik be a Veloce változatnál is sportosabb hangulatú Competizione, melyet könnyű felismeri a sárvédő logójáról és a piros cérnával varrott fekete belteréről.

280 és 200 lóerős turbós benzinmotorja és 210 lóerős dízelmotorja mellé friss a 2,2 literes négyhengeres, 160 lóerős takarékos dízel, mely kizárólag hátsókerék-hajtással elérhető.

Ez is érdekelhet:

Quadrifoglio változatban is még jobb lett az Alfa Romeo Giulia és Stelvio

A teljesítménye nem változott, de sok más apróság igen.

Hatvanéves az Alfa Romeo sportlimuzinja – a Giulia-sztori

1962-ben jelent meg, a kor legáramvonalasabb autója volt a Giulia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

További cikkeink a témában
Szinte papírvékony, mégis brutális teljesítményre képes a laptop, ami maga a stílus
Hirdetés