Folyamatosan csak az alkoholfogyasztásra ösztönzik a nézőket a Forma–1-es futamok, legalábbis így tartják a szakszervezetek.

 

Megtámadták a F1-et Monacóban, mert túlságosan ellentmondásosak a reklámjaik: egyik pillanatban még arra intik a nézőket, vezessenek óvatosan, a másikban pedig már az alkoholfogyasztásra buzdítják őket.

Persze ezzel az állásponttal nem mindenki ért egyet, egyelőre csak az Eurocare nemzetközi szervezet:

„Az a mennyiségű alkohollal kapcsolatos reklám, ami a Forma–1-ben szerepel, már extrém méreteket öltött egy jó ízlésű ember értékrendjében. A sportág egyszerűen nem döbben rá, mekkora felelőtlenséget követ el, amikor 5 másodpercenként sugároz ilyen reklámokat 500 millió néző számára. Lépéseket fogunk tenni azért, hogy ez ne folytatódhasson.”

Szó, ami szó, jelenleg rengeteg autón díszeleg alkoholmárka, vegyük csak a Williamst, aminek a nevében is szerepel a Martini, vagy a McLarent, amit a Johnnie Walker támogat, de legdurvábban a Force India alkoholista, magán hordozva a Smirnoff Vodkát, a Kingfisher sört és az indiai Royal Challenge whiskyt.

Régebben sikerült betiltatni a dohányárúk reklámozását, habár ezt egy kis ügyeskedéssel ki lehet játszani, vegyük csak a Ferrari hátulján díszelgő fehér kis sávokat, emlékeztetvén a Marlboróra. Az Eurocare azonban most nyílt levelet címzett a FIA elnökéhez, Jean Todthoz, követelvén, hogy az alkoholok reklámozása is jusson erre a sorsra.

Na már csak az a kérdés, mi lesz a következő lépés? Nem szabad majd bankokat reklámozni, mert az motivál a hitelfelvételre?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Részleteket villantott új elektromos autójáról a Kia

Ferrarival győzött a 19 éves magyar autóversenyző

Pazar sportkabrió a Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet

További cikkeink a témában