A hatvanas-hetvenes években a 02-es sorozat számított a BMW belépőmodelljének, és abból a ritka 2002 turbót leszámítva a befecskendezős 2002 tii volt a csúcsmodell. Az Alpina munkája nyomán ebből egy még vonzóbb változat született.

A 3-as sorozat előtt a 02-es volt a BMW legkisebb modellje, amit 1968-ban még 1,6 literes, 84 lóerős motorral mutattak be, de hamarosan kijöttek az egyre izmosabb változatok is. A kétliteres motorral szerelt 2002 már 101 lóerős volt, a két karburátoros 2002 ti pedig 119 lóerőt tudott. 1971-ben ennek a helyére lépett a 2002 tii befecskendezővel és 130 lóerővel, és ebből építette a képeken látható autót az Alpina.

1974-ben készült el ez a gránátvörös 2002 tii, és rögtön az Alpina műhelyébe került,

ahol Momo sportkormányt és váltógombot, Recaro üléseket, jellegzetes sokküllős könnyűfém kerekeket és hátsó légterelőt kapott. A tuningcég a motorját is átdolgozta, 195 lóerőt hozott ki belőle, amivel erősebb lett a 170 lóerős 2002 turbónál is.

A képeken látható példány ráadásul még csak 33 ezer kilométert futott,

ez is magyarázza, hogy egy éve 67 ezer eurót, azaz közel 22 millió forintnak megfelelő összeget adtak érte az RM Sotheby’s párizsi aukcióján.

Ez is érdekelhet:

Soha nem láttunk szebb BMW 2002 turbót ennél

37 millió forint választ el tőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés