Az Alpine sportautójáról akkor hallottunk a legutóbb, amikor tavasszal kis híján elnyerte az európai Év autója díjat. Az A110 most erősebb motort kapott, ha a teljesítményét eddig nem tartottad volna elegendőnek.
A pontegyenlőségben végül a Jaguar I-Pace javára dőlt el az európai Év autója díj, de a zsűri mellett szóljon, hogy csaknem egy középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautót választottak meg.
Az A110 formája és teljesítménye is elismerésre méltó, és ha az utóbbit eddig kevesellted volna, akkor itt a megoldás.
Az A110S lényege, hogy az 1,8 literes, turbós négyhengeres teljesítményét 252-ről 292 lóerőre növelték,
a legnagyobb nyomatéka 320 Nm, ami szélesebb tartományban érhető el. A könnyű építésű francia sportautó ezzel 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, és legfeljebb 260 km/órás sebességgel száguldhat.
Az Alpine igazi sportváltozatot épített, úgyhogy nemcsak a teljesítményt növelte meg,
de 4 milliméterrel leültette az autót, 50 százalékkal feszesebb rugókat, új lengéscsillapítókat és merevebb stabilizátorokat épített be, a nagyobb tárcsás Brembo fék is széria. Az elektronikus differenciálzár mellett jó hír, hogy az ESP teljesen kikapcsolható.
Az újdonságot a matt szürke fényezéséről biztosan felismered, mert ez a szín csak ehhez a modellhez érhető el,
ahogyan a fekete Alpine felirat és a narancssárga féknyergek is. Az utastérben kék helyett narancssárga cérnával varrták a kárpitot, a Sabelt sportülések és a szénszálas anyagból készült tető pedig tömegnek és a látványnak is jót tesznek.