Passione Ferrari volt a neve annak az eseménynek, ami június végén a Hungaroringre költözött, és ahol ezen a hétvégén valóban minden a Ferrariról szólt. Ha eddig nem rajongtál a Ferrarikért, itt biztosan megfertőződtél.

Már nem újdonság, hogy időnként hozzánk is ellátogat a Ferrari utazó versenysorozata, a Challenge márkakupa, június végén ismét bevették a Hungaroringet. De mivel a maranellói gyártó idén hetvenéves, ennél nagyobb durranással is készültek, például rekordot döntöttek azzal, hogy minden eddiginél több Ferrarit vittek a mogyoródi pályára.

A Passione Ferrari néven futó eseményen az is belekóstolhatott a márka hangulatába, aki nem olyan szerencsés, hogy ágaskodó paripás slusszkulcs lapul a zsebében.

Mert ezen a hétvégén a Ferrari színeibe öltözött a Hungaroring, a nem túl húzós áron adott belépőért annyi Ferrarit nézhettél kifulladásig, amennyit csak fel tudtál fogni. A versenypályán egymást váltották a szériaautók és a versenygépek, a paddock területén pedig ott parkolt mindenki, aki saját Ferrarijával érkezett az eseményre.

Itt döbben rá az ember, hogy milyen sokféle Ferrari van, ami a hiedelemmel ellentétben egyáltalán nem csak vörösben mutat jól. Sárgában, kékben vagy fehérben legalább olyan ütős tud lenni egy ilyen paripa, és szerencsére sokan választják ezekben a színekben is. A retró stílusú 348-tól a legújabb 488-ig a teljes kínálat ott állt a parkolóban.

De a gyáriak még több látnivalót hoztak, például egy LaFerrari Apertát, ami a hetvenedik évforduló szimbóluma, de egy komplett autószalont is felhúztak a bokszutca mögött. A márka két újdonsága, a négyüléses túrakocsi GTC4Lusso és a nyolcszáz lóerős 812 Superfast is itt volt. Mellette a pop-up üzletben minden pénzed ferraris ajándéktárgyakra költhetted.

A hétvége mégis elsősorban a Ferrari Challenge versenyeiről szólt, arról a márkakupáról, ahol olyanok indulhatnak, akik nem elégednek meg azzal, ha csak az utcán hajtják meg Ferrarijukat. A két bajnokság közül az egyik a rutinosabb, a másik a kezdő versenyzőknek szól, és ha mindig is szívesen hallgattál padlógázon száguldó Ferrarikat, itt nézhettél egyszerre tucatnyit.

Sokat mond a versenyről, hogy a magyarországi ferraris fenegyerek, Josh Cartu ha nehezen is, de inkább a Hungaroringet választotta ahelyett, hogy a leghűségesebb vevőknek szervezett kiránduláson csodás pugliai tájakon tolja a LaFerrari Apertával. A végén kiderült, hogy jól döntött, mert az egyik futamon harmadik lett, úgyhogy önfeledten locsolhatta a pezsgőt.

Nem csodáljuk, hogy elkapta a versenyláz, hiszen akit nem elégít ki, hogy az utcán égeti a gumit a ritka Ferrarijával, az itt a pályán élesben mutathatja meg, hogy tud vezetni.

A Ferrari Challenge kupa idén 25 éves, és mindig a márka éppen aktuális középmotoros sportautójából építettek versenygépet hozzá. 1993-ban a háromszáz lóerős 348 Challenge volt az első, amit még utcai autóból alakítottak át, azóta már a gyárban eleve versenyautónak születnek ezek a Ferrarik. A legújabbat idén először láthattuk a Ringen, a 488 GTB pedig már 670 lóerős.

A versenyautók a GT3-as gépekre hasonlítanak, de annál erősebbek, ezért ha más sorozatban vesznek részt, akkor vissza kell fogni a teljesítményüket. De a kanyarban még így is annyival gyorsabbak, hogy ha akarják, simán körbeautózzák a Porschéket. A turbós motorral pedig sokkal nyomatékosabbak is az előző 458-nál.

Ezt már Beppe Schenetti mondja, egy jó kedélyű öregúr, aki a biztonsági autót vezeti, és aki engem is vitt egy elég gyors kört a Hungaroringen. Schenetti úr a hatvanas évek végén kezdte a versenyzést, 1970-ben megnyerte a monzai 1000 kilométeres futamot. A kilencvenes évek elején Maseratival, a második felében pedig Ferrarival ment, 1995-ben a Challenge sorozat bajnoka is lett.

Beppe Schenetti rajongásból vezet Ferrarit, és nem tud leállni vele. Megértjük

Imádja a versenyzést, ezért hobbiból öt éve a Safety Car pilótája, ami mindig a legújabb középmotoros Ferrari, tehát idén a 488 GTB. Bukósisakkal a fejemen szálltam be mellé, úgyhogy tudtam, hogy nem fogunk lassan menni, és az utcai változatban is 670 lóerős sportkocsi tényleg elég gyorsan indult meg velünk Hungaroringen.

Schenetti úr nem bírta, hogy az ügyfelek Ferrarijai mögött poroszkáljon, ezért olyat láttak a nézők a két verseny között a szünetben, amit máskor nem: a biztonsági autó előzgetve tör előre.

Jó móka volt, és láthatóan a pilóta is élvezte. Mielőtt azt hinnéd, hogy többszörös Ferrari-tulajdonos, arra a kérdésemre, hogy milyen autója van, csak mosolygott, ő is csak álmodhat egy Ferrariról. A Challenge ugyanis olyan márkakupa, ahol nemcsak saját versenyautóval lehet indulni, márkakereskedések is indítanak csapatokat, akiktől bérbe lehet venni a kocsikat.

Méghozzá milyen kocsikat! A 488 Challenge egyre kevésbé hasonlít a közúti sportautóra, az első pillanattól kezdve versenyautónak épült. A bukókeret és a kagylóülés magától értetődő, de a műszerfala is teljesen más, mint a szériamodellé. A kormánykerék mögé színes képernyő került, ahol különféle köridő-eredményeket lehet lekérdezni, már akinek erre van ideje.

Még hasznosabb verseny közben az a képernyő, amiről elsőre azt hittem, hogy a tolatókamera képét mutatja. Persze a bokszba beálláskor is hasznos lehet, de ez a kamera menet közben is működik, visszapillantó tükör ugyanis nincs, ezért a nagyfelbontású kamera képén lehet nyomon követni, mi történik mögöttünk a futamon. Elég hasznos, ha üldözőbe vesznek minket.

Egy 488 Challenge megvásárlása nem olcsó, és nem is kapni olyan kedvezményeket, mint a Lamborghininél. De a gyáriak szerint nem is veszti olyan gyorsan az értékét, mint egy Porsche 911 vagy egy Audi R8 versenyautó. A biztonsági felszereltsége is több a minimumnál, komoly baleseteket úsztak már meg a Ferrari kupás autóiban karcolás nélkül.

Mert hiába hívják úriemberek sportjának a Ferrari márkakupáját, aki itt rajthoz áll, annál is biztosan leszáll az a bizonyos vörös köd, amikor kialszanak a rajtfények. Jó pár előzés, lökdösődés, helycserék színesítették a versenyeket a Hungaroringen is, és miután belekóstoltunk ebbe a világba, biztosan kijelenthetjük: ha több Ferrarink lenne, nem csak utcait tartanánk belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés