A Bugatti rövid olasz korszakából való az EB110, aminek a Super Sport változatát a kor leggyorsabb szuperautói közé sorolták. Nem sokat próbálgatták ezt a példányát, amivel eddig ezer kilométernél is kevesebbet mentek összesen.

Az ötvenes évek óta szunnyadt a Bugatti márka, amikor az olasz vállalkozó és Ferrari-kereskedő Romano Artioli úgy gondolta, hogy életet lehetne lehelni bele. 1987-ben létrehozta a Bugatti olaszországi főhadiszállását és a legmodernebb gyáregységet Campogallianóban, ahol hozzáfogtak a névhez méltó szuperautó tervezéséhez.

1991. szeptember 15-én mutatták be az elkészült sportkocsit, Ettore Bugatti születésének száztízedik évfordulóján, ennek tiszteletére az EB110 nevet kapta. A lenyűgöző formáját Giampalo Bendini és Marcello Gandini jegyezte,

a 3,5 literes V12-es motorja is fantasztikus mérnöki munka volt, négy turbóval és hengerenként öt szeleppel.

Nem kellett sokat várni az EB110 következő változatára, 1992-ben a genfi autószalonon már a Super Sport kivitelt leplezték le.

Az eleve nem túl nagy tömegét alumínium helyett szénszálas karosszériaelemek használatával további 150 kilogrammal 1400-ra csökkentették, miközben a tizenkét hengeres motor teljesítményét 550-ről 610 lóerőre növelték.

Az EB110 SS ezzel a kor leggyorsabb szuperautói közé lépett, olyan nagyágyúk közé, mint a Ferrari F50, a McLaren F1 és a Porsche 911 GT1.

A Bugatti csúcsmodellje 3,26 másodperc alatt gyorsult százra és 355 km/óra volt a végsebessége, amivel még ma is elismerésre adna okot. Kár, hogy a márka ezen szakasza rövid idő után lezárult.

A képeken látható példányt 1994. március 23-án adták át német tulajdonosának, az eredeti garancialevél szerint egy bizonyos Müllernének. A Bugatti nem sokkal később Japánba került, egy szuperautókkal teli garázsba, majd 2012-ben Svájcba vitték, és igazából sehol sem használták túl sokat.

Szinte hihetetlen, de még csak 916 kilométert ment új kora óta.

A Bugatti olasz korszaka rég lezárult, a campogallinói üzem is az enyészeté lett, de ennyire új állapotú EB110 SS talán nincs is másik.

Mivel összesen is csak 30 darab Super Sport épült, ez egy elképesztően értékes darab. 2 030 000 euróért, azaz 645 millió forintnak megfelelő összegért került új gazdája garázsába az RM Sotheby’s párizsi aukcióján.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés