A Bugatti rövid olasz korszakából való az EB110, aminek a Super Sport változatát a kor leggyorsabb szuperautói közé sorolták. Nem sokat próbálgatták ezt a példányát, amivel eddig ezer kilométernél is kevesebbet mentek összesen.

Az ötvenes évek óta szunnyadt a Bugatti márka, amikor az olasz vállalkozó és Ferrari-kereskedő Romano Artioli úgy gondolta, hogy életet lehetne lehelni bele. 1987-ben létrehozta a Bugatti olaszországi főhadiszállását és a legmodernebb gyáregységet Campogallianóban, ahol hozzáfogtak a névhez méltó szuperautó tervezéséhez.

1991. szeptember 15-én mutatták be az elkészült sportkocsit, Ettore Bugatti születésének száztízedik évfordulóján, ennek tiszteletére az EB110 nevet kapta. A lenyűgöző formáját Giampalo Bendini és Marcello Gandini jegyezte,

Az eleve nem túl nagy tömegét alumínium helyett szénszálas karosszériaelemek használatával további 150 kilogrammal 1400-ra csökkentették, miközben a tizenkét hengeres motor teljesítményét 550-ről 610 lóerőre növelték.

A Bugatti csúcsmodellje 3,26 másodperc alatt gyorsult százra és 355 km/óra volt a végsebessége, amivel még ma is elismerésre adna okot. Kár, hogy a márka ezen szakasza rövid idő után lezárult.

A képeken látható példányt 1994. március 23-án adták át német tulajdonosának, az eredeti garancialevél szerint egy bizonyos Müllernének. A Bugatti nem sokkal később Japánba került, egy szuperautókkal teli garázsba, majd 2012-ben Svájcba vitték, és igazából sehol sem használták túl sokat.

Mivel összesen is csak 30 darab Super Sport épült, ez egy elképesztően értékes darab. 2 030 000 euróért, azaz 645 millió forintnak megfelelő összegért került új gazdája garázsába az RM Sotheby’s párizsi aukcióján.

Ez is érdekelhet:

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon