A legextrémebb szuperautókkal is felveszi a versenyt az Apollo új modellje, az Intensa Emozione, pedig azokkal ellentétben nincs benne se turbó, se elektromotor, csak egy brutálisan erős V12-es szívómotor.

Roland Gumpert álma volt egy szuperautó, és az Audi Sport korábbi vezetője meg is építette a Gumpert Apollót, ami 4,2 literes, dupla turbós V8-asával gyorsabb volt a Top Gear pályáján, mint a Bugatti Veyron és a Pagani Zonda. A Gumpert azonban néhány éve csődbe ment, de nem tűnt el nyomtalanul, az örökébe lépett az Apollo Automobil.

Apollo lesz a legújabb szuperautó neve

A Gumpert Apollo örökségét viszi tovább a német Apollo Arrow, a lélegzetelállító sportkocsi pedig olyan gyors is lesz, mint ahogyan kinéz, hiszen 1000 lóerős V12-est szerelnek bele.

Már tavaly mutattak egy elég ígéretes koncepciót, most pedig itt az Intensa Emozione, ami a Koenigsegg és Pagani konkurensévé léphet elő.

Komolyan gondolták a szuperautó-építést, ezért az Intensa Emozione szénszálas anyagból készült vázat és karosszériát kapott, a motorja pedig egy 6,3 literes V12-es, amit nem segít se turbó, se elektromotor. Mint mondják, nem rekordot döntenének vele, hanem intenzív élményeket adnának a vezetőnek, erről kapta a nevét is.

Mivel csak 1250 kilogrammot nyom, ezért a 780 lóerőre képes szívómotornak elég 2,7 másodperc is ahhoz, hogy nulláról százra gyorsítson. A hatalmas szárnyak sem csak dísznek vannak, a gyártója szerint 300 km/órás tempónál 1350 kilogramm leszorítóerőt termelnek. De ez még nem a vége, mert akár 335 km/órára is képes az Apollo.

A szuperautók között is ritkának számít majd az Intensa Emozione, és nemcsak azért, mert 2,3 millió euróba kerül, hanem azért is, mert mindössze 10 példányt építenek belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában