Kétrészes OZ felniken gurul, fekete fényezését szinte túlragyogja a vakító bézs beltér, a látványt pedig a 12 hengeres motor hangja kíséri. Az Arden tuningos Jaguar XJS túlmutat a visszafogott brit elegancián.

1975 szeptemberében mutatták be a Jaguar XJS-t, aminek fejlesztése már a 60-as évek végén megkezdődött. Vonalait még Malcolm Sayer rajzolta, de halála után a végleges forma kidolgozása a Jaguar formatervezői csapatának feladata lett, melyet Doug Thorpe vezetett. Tizenkét hengeres motorjához kezdetben még választható volt a kézi váltó, később azonban csak az automata volt elérhető.

Közvetlenül az olajválság után merészség volt bemutatni egy ilyen szomjas és gyors autót, de az XJS megtalálta a vásárlókat.

Azok az emberek kaparintották meg, akiket nem érintett olyan mélyen a válság, vagy a kaliforiai elit, akik az európai luxusautóban villantották meg a hófehér hollywoodi mosolyt. Formaterve pontosan azt üzente a 70-es évek közepén, mint ma is. Hosszú gépházteteje és rövidke utaskabinja közel 4,9 méteren terül el, tehát igazi pazarló luxusautó.

Hátsó tetőoszlopát néhányan simán csak kritizálták, de a német hatóságok szerint a Lancia Montecarlóhoz hasonlóan jelentősen korlátozta a kilátást, ezért nem kapott típusengedélyt. Aki Németországban szerette volna forgalomba helyezni az autóját, annak külön engedélyt kellett beszereznie a regisztrációhoz.

5,3 literes V12-ese helyett az Arden AJ6-ban már 6,0 literes motor van 330 lóerővel és 490 Nm nyomatékkal.

Megnövekedett teljesítménye miatt optimalizálták a hűtést és a motorvezérlést, valamint a fékrendszert is ehhez igazították. A korai modellekkel ellentétben ebben az autóban nem BorgWarner vagy GM váltó van, hanem a ZF 4 sebességes automatája.

Jochen Arden 1972-ben alapított vállalkozását a német kormány 1985-ben ismerte el önálló gyártóként. Nemcsak a motorhoz nyúltak hozzá, hanem a karosszériát is módosították, melynek köszönhetően javult a kilátás az utastérből.

Ez is érdekelhet:

Csak a leggazdagabbaknak épül ilyen gyönyörű Jaguar E-Type

Az Eagle Lightweight GT jobb, mint az eredeti.

Nézd meg ezt a csinos kombi Jaguart, amit Antonio Gucci dekorált!

Ez a kombi Jaguar XJS mindössze egy napig viselhette a Gucci feliratokat, utána a cég leszedette a tervezővel az alkotásáról a saját nevét.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés