Legendás nevet éleszt fel az Aston Martin a legújabb csúcsmodelljéhez, a DB11 alapjára épülő, de annál jóval izmosabb és könnyebb típus nem egyszerűen a DBS nevet kapja, hanem ez lesz a legújabb Superleggera.
Superleggera, vagyis szuperkönnyű a neve a legújabb Aston Martinnak, és ezzel már elárulja magáról, hogy nemcsak az egyik legizmosabb sportautóról van szó a kínálatban, hanem könnyebb is az alapokat adó modellnél. Csak hogy képbe kerülj az Aston Martin választékából, a kisebbik típus a Vantage, a nagyobbik a DB11, ennek csúcsváltozata lesz a Vanquish utódjaként érkező DBS Superleggera.
Nem lesz nehéz megkülönböztetni a stílusos DB11-től, hiszen eltérő első és hátsó része rögtön elárulja, hogy a DBS áll előtted, a szűkebbre húzott fényszórók és a hatalmas hűtőmaszk jóval agresszívebb külsőt ad neki. Lesz is mire büszkének lennie, hiszen a DB11-ből származó 5,2 literes biturbó V12-es 608 lóerő és 700 Nm helyett 725 lóerőre és 900 Nm-re képes.
A DBS Superleggera pedig mintegy száz kilóval könnyebb is lett, 1693 kilogrammot nyom, ami ekkora teljesítményhez csekélység, nem lesz nehéz tehát 3,4 másodperc alatt gyorsulnia nulláról százra, a végsebessége 340 km/óra. A gyáriak szerint pedig az összes szériagyártású Aston Martin közül ennek a karosszériája termeli a legtöbb leszorító erőt.
Ez is érdekelhet:
Különleges ékkel férkőzött be az Aston Martin a legrosszabb autók közé - Roadster
Az NSU Ro 80 forradalmi volt, és rossz, ezért csődbe vitte a gyártóját. Az Aston Martin Lagonda forradalmi volt, és rossz, mégis megmentette a márkát. Ha nem így lett volna, akkor is megérné foglalkozni vele, a valaha volt egyik legbátrabb formájú luxuslimuzinnal.