Újabb ötlete van a Lagonda név feltámasztására az Aston Martinnak, a most bemutatott Vision Concept mintájára néhány éven belül teljesen elektromos hajtású, akár önvezető rendszerrel felszerelt luxusautók jönnek ezen a néven. De kormánykerék még lesz benne, vezethetjük, ha akarjuk.
1947-től kezdődően tartozik az Aston Martinhoz a Lagonda márkanév, aminek a legismertebb típusa az 1976-ban megjelent, legendásan ék alakú limuzin. A név feltámasztásával már korábban próbálkozott a brit gyártó, de a Lagonda Taraf néven bevezetett, elsősorban a közel-keleti piacra szánt szedán nem fogyott olyan jól, mint mondjuk az Aston Martin sportautóit idéző formájú Rapide. Most ezért egy újabb tervvel álltak elő.
Genfben leplezték le a Lagonda Vision Concept nevű tanulmányautót, ami azt mutatja meg, mire számíthatunk ezen a néven a jövőben. Az Aston Martin tervei szerint a Lagonda kizárólag károsanyag-kibocsátástól mentes, teljesen elektromos hajtású luxusautókat kínál majd, az elsőt 2021-ben adják gyártásba, méghozzá annak a koncepciónak a mintájára, amivel a genfi autószalonon szondázták a közönség véleményét.
Nem olyan ék alakú limuzinról van szó, mint akár a régi, akár az újabb Lagonda, ez egy teljesen más arányú autó. Az elektromos hajtás miatt ugyanis nincs szükség motortérre, és hosszú motorházfedélre sem, a karosszéria szinte teljes hosszát az utastérre fordíthatják. A legfinomabb anyagokkal borított belső térben négy fotelt találunk, amelyek közül az elsőket akár hátra is fordíthatjuk a kényelmes társalgáshoz, a Lagonda ugyanis önvezető is lesz.
De nem kell aggódnunk, kormánykerék még kerül bele, amit a drive-by-wire rendszernek hála akár a bal, akár a jobb oldali ülés elé állíthatunk. Még csak annyit árult el a Lagonda képességeiről a gyártó, hogy olyan akkumulátorral tervezik valóra váltani, amivel 640 kilométert lehet menni egy feltöltéssel. A formáját még szokni kell, nem biztos, hogy ezt a kapszulaforma megnyeri a vevőket, de kupéval és SUV-val is készül a jövőre a Lagonda márka.