Az Audinak nem ez lesz az első elektromos autója, de az első olyan, ami egy szempillantás alatt felkelti a birtoklási vágyat. A Porsche-szintű teljesítményével az e-tron GT megmutatja, hogyan gondolja az Audi a gran turismo jövőjét.

Az Audi már 2018-ban kijött az e-tron GT tanulmányautójával, és akkor csak azt kívántuk, hogy minél előbb, és lehetőleg változatlan formában kerüljön gyártásba. Ingolstadtban nem gondolkodtak sokat a döntésen, az álcázott prototípus után most már az e-tron GT-nek azt a változatát ismerhetjük meg, ami idén tavasszal tényleg a kereskedésekbe kerül.

A bemutatót online tartották, de az már a képeken is átjön, hogy mennyire fantasztikusan néz ki az e-tron GT,

aminek az izmos formája szinte egy az egyben vált valóra a tanulmányautóról. Csak rendes kilincseket és visszapillantó tükröket tettek rá, egyébként ugyanaz a szívdöglesztő dizájn, amivel az Audinak nem lesz nehéz eladnia ezt az autót.

4,99 méteres hosszával az e-tron GT körülbelül akkora, mint az A7 Sportback, de annál szélesebb és laposabb,

és persze áramvonalasabb is, a légellenállási együtthatója 0,24. Az elektromosautóságára utal a hűtőmaszk, amit szürkére vagy a karosszéria színére fényezve lehet kérni, és elsősorban nem hűtésre szolgál, hanem a különféle rendszerek szenzorjait rejti.

A fényektől is jellegzetesen Audi az e-tron GT, kérhető hozzá lézeres fényszóró, ami 70 km/óra felett megduplázza a fénycsóva hosszát, hátulra pedig a legújabb divat szerinti fénycsík került, különféle fényjáték-trükkökkel.

Az e-tron GT legkisebb kereke 19 colos, de akár 20 és 21 colos méretben is rendelhetők az aerodinamikus tárcsák.

Meglepő, de szimpatikus döntés, hogy az Audi nem vitte túlzásba a futurizmust a GT-vel,

lemondott az e-tron crossover kamerás visszapillantójáról, a külső kilincsek sem süllyesztettek, az utastér berendezése pedig bármelyik Audi-modellé lehetne, 12,3 colos digitális műszerekkel és az infotainment 10,1 colos érintőképernyője alatt hagyományos klímakonzollal.

A bemutatón külön kiemelték a sportosan alacsony üléspozíciót, és a lejtős tetővonal ellenére állítólag a hátsó utasoknak is megfelelő a tér,

a lábuknak külön mélyedést képeztek ki a padlóba épített akkumulátorcsomagban, mint a Porschénél. A csomagtartó 405 literes, és az e-tron GT orrában is van egy 85 literes rekesz, ahová lehet pakolni.

A környezettudatosság jegyében rendelhető olyan kárpitozás, amihez nem használnak valódi bőrt, csak palackokból és egyéb szemétből újrahasznosított anyagokat,

a műszerfalra karbon- vagy fabetét kerülhet. Széria a háromzónás automata klíma és a panoráma-üvegtető, az utóbbi helyett szénszálas anyagból készült tetőt is lehet választani.

Az e-tron GT ugyanarra a platformra épül, mint a Porsche Taycan, ezért a technikája és a teljesítménye is hasonló lesz a testvéréhez.

Az első és a hátsó kerekeknél is egy elektromotor dolgozik, hátul kétfokozatú váltóval a jobb gyorsulás és a kedvezőbb fogyasztás érdekében. Az Audi rögtön két változattal jött ki, az e-tron GT quattróval és az RS e-tron GT-vel.

Az alapmodell 476 lóerőre és 630 Nm-re képes, rajtprogrammal a teljesítményt pár pillanatig 530 lóerőre lehet növelni, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 245 km/óra.

A RS e-tron GT-nél az 598 lóerős teljesítmény 646-ra növelhető, a nyomaték 830 Nm, a gyorsulás ideje 3,3 másodpercre csökken, a végsebesség 250 km/óra.

A két motorral állandó az összkerékhajtás, és az e-tron GT-ben bőven van tartalék,

mivel az első motor 238 lóerőre, a hátsó pedig önmagában is 435 lóerőre (az RS-nél 456 lóerőre) képes. Az opciós hátsókerék-kormányzással, a hátsó differenciálzárral, a légrugós aktív futóművel és a feláras karbonkerámia fékekkel sportautós élmény lesz a vezetése.

A lítiumion akkumulátor nettó 85 kilowattórás, ez a WLTP mérés szerint 488, az RS-nél 472 kilométeres hatótávra elég.

A 800 voltos rendszer villámgyors teljesítményleadása mellett gyorsan is tölthető, akár 270 kilowattal, amivel 23 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. A váltóáramú töltő kezdetben 11, később 22 kilowattórás lesz, és mind a két oldalra került csatlakozója.

A vezetés élményéhez hozzátesz majd az e-tron GT hangja is, amin sokat dolgoztak az Audinál, hogy összhangban legyen az autó dinamikájával.

Már az alapbeállítás is nagyobb hangot ad ki, mint ami törvényileg szükséges, sportmódban pedig kifelé és befelé is futurisztikus, lelkesítőnek szánt elektromosautó-hangot sugároz a GT.

Az e-tron GT a modern asszisztensekkel szinte önmagát vezeti, éjjellátó rendszerrel és okostelefonról vezérelhető parkoló asszisztenssel is felszerelték.

A motorja Győrben készül, az autót az Audi neckarsulmi gyárában szerelik készre, és a teljesítménye mellett az árával is a Porsche Taycan házon belüli konkurense lesz: 99 800 euróba kerül, az RS ára 138 200 eurótól kezdődik.

Furcsán hangzik, de a Taycan olcsóbb, 83 500 euróba kerül, ám az „csak” 326 lóerős és hátsókerék-hajtású, az e-tron GT-hez mérhető 530 lóerős Taycan 4S ára 106 500 eurótól kezdődik. Az új GT nem sokkal kerül többe, mint a crossover e-tron, ami 313 lóerővel és 306 kilométeres hatótávval 91 800 euróról, 408 lóerővel és 390 kilométeres hatótávval 103 175 eurótól indul.

Ez is érdekelhet:

Az Audi egy egész sor elektromos autóval készül a jövőre

Az e-tron csak a kezdet, mutatjuk a többit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés