Bebizonyította az Audi, hogy komolyan gondolja az elektromos autózást, hamarosan piacra kerül az e-tron crossover, és máris itt a következő nagy dobásuk. A sportos e-tron GT a Tesla Model S ellenfele lesz, csak ne kellene olyan sokat várni rá, míg piacra kerül.
Jövőre már a kereskedésekben lesz az e-tron, az első teljesen elektromos hajtású Audi, olyan futurisztikus részletekkel, mint a kamerával helyettesített visszapillantó tükrök.
Ha nem jönnek be a crossoverek, akkor is érdemes lesz számítani az Audira, mert most leleplezték a második elektromos autójukat. A fantasztikus formájú e-tron GT-ből a Tesla Model S ellenfele lesz.
A formája egy fokkal még sportosabb, mint amit az Auditól ma megkaphatsz.
4,96 méteres hosszával, 1,96 méteres szélességével és 1,38 méteres magasságával körülbelül akkora, mint egy A7 Sportback, de még annál is szívdöglesztőbben néz ki. A hűtőmaszkjáról és a lámpáiról rögtön Audinak ismered fel, de a maszkot itt rács helyett mintás panel borítja.
22 colos kerekei csökkentik a légellenállást és javítják a fékek hűtését, és ami számunkra fontosabb, magyar dizájner, Dániel Tünde tervezte őket.
Az alumínium és szénszálas anyag felhasználásával épült GT 2,9 méteres tengelytávolsága akkora, mint az e-tron crossovernek, utazóautónak tehát tökéletes lesz.
Az utastere négyüléses, és a csomagoknak is lesz hely, mivel nincs belsőégésű motorja, a hátsó 450 literes poggyásztéren kívül még az orrában is találsz egy 100 literes tárolórekeszt.
A legizgalmasabb a hajtása, az első és a hátsó kerekeket mozgató elektromotorok kombinált teljesítménye 590 lóerő.
Az e-tron GT ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, és a kétszáz is megvan 12 másodperc alatt. A végsebességét 240 km/óránál korlátozzák, hogy ne merüljön le túl gyorsan az akkumulátor.
A lítiumion akkumulátora 90 kilowattórás, amivel az újabb mérési szabvány szerint is 400 kilométert megy el egy feltöltéssel.
Az e-tron GT-t már a vezeték nélküli és a 800 voltos nagyfeszültségű töltésre is felkészítették, az utóbbival 20 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, ami 320 kilométerre elég. Az utcai 11 kilowattos töltővel egy éjszaka alatt megy tele az akku.
A visszatöltés is elég intenzív menet közben, 0,3 g lassulásig ugyanis csak a villanymotorok fékezik az autót, és ez az esetek 90 százalékára elég lesz. Az összkerékhajtású e-tron GT-t pedig vezetni is jó lesz, amiről az Audi Sport mérnökei gondoskodnak,
a padlóba épített akkumulátorral a súlypontja olyan alacsonyan van, mint az R8-nak.
Az Audi szerint hivatalosan tanulmányautó az e-tron GT, de ebben a formában felőlünk akár azonnal gyártásba is kerülhetne.
Sajnos ennél azért többet kell rá várni, a végleges változata csak 2020 végére készül el, és az első példányokat 2021 elején vehetik át a vevők, a Teslának tehát még van egy kis ideje a konkurencia érkezéséig.
Ez is érdekelhet:
Döbbenet. - Audi R8 Spyder-teszt - Roadster
Majdnem két méter széles, a legmagasabb pontja is csak 125 centire van az aszfalttól, 540 lóerős, 300 km/h fölött van a végsebessége, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, motorja pedig mintha még egy letűnt, szennyezőbb, de élvezetesebb korban élnénk, 5,2 literes, tízhengeres, és szívó. Mellesleg Vegas sárga. Ez az Audi R8 Spyder.