A legújabb divat szerint kupéformával is bemutatta az e-tront az Audi. A Sportback több lett egy újabb karosszériaváltozatnál, a technikáját is átdolgozták, hogy még többet menjen el egy feltöltéssel.
Az e-tron bemutatása óta folyamatosan dolgozott a technikáján az Audi, ezért most, hogy leleplezték az e-tron Sportback névre keresztelt kupéváltozatot, más újdonságokkal is szolgálnak hozzá. A legvonzóbb része persze a formája, ami a Q3 Sportback mintájára a lejtős tetővonalával és a légterelőben végződő farával elég dögös lett.
A méretei nem sokat változtak, az e-tron Sportback 4,9 méter hosszú,
1,94 méter széles és 1,62 méter magas, a gyáriak szerint a hátsó üléseken csak két centivel kisebb a fejtér. Az orrában lévő 60 literes rekeszt is beleszámítva 615 liter várja a poggyászokat, ami nem sokkal kevesebb az e-tron összesen 660 literes értékénél. A hátsó ülések ledöntésével egyébként 1655 literes a raktér.
A formás karosszéria légellenállási együtthatója kedvezőbb,
a Cw érték 0,25 lett, és az Audi szerint csak ez 10 kilométerrel növeli a hatótávot. Más is van: a hűtőrendszer korábbi két vízpumpája helyett egy nagyobb, hatékonyabb került bele, fokozták az energia-visszatermelés hatásosságát, és alapesetben csak a hátsó elektromotor hajt, így még jobb lehetett a hatótáv.
Az e-tron Sportback is két változatban jön, és az 55 quattro a csúcsmodell.
Az első és hátsó kerekeket hajtó elektromotorok kombinált teljesítménye 361 lóerő, de rövid időre akár 408 lóerőre is képesek, a legnagyobb nyomaték 561 Nm, amivel az elektromos SUV 6,6 másodperc alatt éri el a százat (a csúcsteljesítménynél 5,7 másodperc is elég), a végsebessége 200 km/óra.
Az 50 quattro teljesítménye szerényebb, 313 lóerő és 540 Nm, de mivel ez kisebb, 64,7 kilowattórás akkut kap, 120 kilogrammal könnyebb is, ezért a 6,8 másodperces gyorsulása és a 190 km/órás végsebessége hasonló.
A hatótávjuk még jobb, mint volt, a nagyobb akkus 446 kilométert, az alapmodell 347 kilométert megy egy töltéssel.
Még egy újdonságot kapott az e-tron Sportback, a digitális mátrixfényszórót, amiben milliónyi egyenként mozgatható tükör van, ezzel pedig nemcsak a fénykévét állítja, de üzeneteket is vetíthet az útra.
Külön megvilágíthatja például azt a sávot, amerre a navigáció útmutatása alapján menned kell, ami azért elég menő.