A virtuális világban sokkal könnyebb olyan elképesztő szuperautókat alkotni, mint amilyenek a Playstationre kiadott Gran Turismóban szereplő prototípusok. Az Audi azonban most életnagyságban is megépítette, és igazi versenypályákon fogja hajtani a sajátját.
A Gran Turismo az egyik legnépszerűbb autós játék a Playstationön, és a bevezetésének a 15-ödik évfordulójára több autógyártó is látványos prototípust tervezett hozzá. A koncepciók közül később néhányat megépítettek a valóságban, életnagyságban is, de az Audi az első, amelyik teljesen működőképessé varázsolta a versenyautóját. Most megmutatták, hogyan néz ki az életben az e-tron Vision Gran Turismo.
Lehengerlő megjelenésű versenygépről van szó, kupés arányokkal, izmos idomokkal és az elmaradhatatlan hatalmas légterelő szárnnyal, mintha csak a jövő pályaautóját látnánk magunk előtt.
A festés ugyanakkor múltidéző, hiszen az 1989-ben készített, 720 lóerős öthengeressel szerelt Audi 90 quattro IMSA GTO-t idézi,
amivel egy észak-amerikai versenysorozatban olyan legendás pilóták indultak, mint Hans-Joachim Stuck és Walter Röhrl.
Még ennél is erősebb az e-tron Vision Gran Turismo, ami teljesen elektromos hajtású. Az első kerekeket egy, a hátsókat két, egyenként 200 kilowattos elektromotor hajtja,
a kombinált teljesítmény 815 lóerő.
Mivel a szuperkönnyű versenyautó mindössze 1450 kilogrammot nyom, ezért szédületesen gyorsul, 2,5 másodperc alatt éri el a százat, az 50-50 százalékos súlyelosztással a vezethetősége is kiváló.
Ki is fogják próbálni a világ több versenypályáján, az e-tron Vision Gran Turismo ugyanis élménytaxiként szolgál majd a legjelentősebb elektromos versenyszéria, a Formula E európai futamain, és több más eseményen. A szerencséseket a korábbi DTM-pilóta Rahel Frey és a Le Mans-i győztes Dindo Capello autóztatja majd vele, és az első képeket látva mi is nagyon szeretnénk az utasok közé tartozni.