Még egyáltalán nem tűnt réginek, de már négy éve piacon volt a Q7, ezért az Audinál elérkezettnek látták az időt a modellfrissítésre. A márka leghatalmasabb szabadidő-terepjárója aktív futóművet, lézeres fényszórókat és mild hibrid rendszert kapott.
2005-ben, amikor az első generációja megjelent, a Q7 még az Audi egyetlen szabadidő-terepjárója volt. Az eltelt idő alatt minden méretben mutattak be SUV-t egészen a Q2-től a Q8-ig, és most a Q7 megújulásán volt a sor. A tervezők nem végeztek félmunkát, a formát és a műszaki tartalmat is átdolgozták, hogy a Q7 továbbra is uralja az Audi kínálatát.
A formáján nem változtattak sokat, de új fényszórókat és hűtőmaszkot kapott a Q7, az új hátsó lámpákat krómcsíkkal kötötték össze. Az új modell utasterét is felhozták az időközben megjelent A6 és Q8 szintjére, ami azt jelenti, hogy
már nemcsak a műszereket vetíti színes kijelző, hanem a középkonzolon egymás alatt két érintőképernyőn lehet kezelni szinte mindent.
A Q7 nemcsak az Audi legnagyobb, hanem az egyik legfejlettebb modellje is, ezért telepakolták csúcstechnikával.
A lézeres mátrixfényszórókon kívül aktív futóművet is kapott az autó, ami a szintszabályzós légrugózás mellett immár elektromos stabilizátorokból is áll. A négykerék-kormányzás legfeljebb 5 fokkal képes elfordítani a hátsó kerekeket.
A megújult modellt kétféle dízelmotorral vezetik be, majd egy benzines és egy konnektorról tölthető hibrid csatlakozik a kínálathoz.
De a többi változat is mild hibrid hajtást kap, ami 8 kilowattos önindító-generátor egységből és 48 voltos akkumulátorból áll. A rendszer 55 és 160 km/óra között, vagy a lámpához gurulva 22 km/óra alá lassulva is leállítja a motort.
A Q7 közben még mindig hatalmas autó, 5,06 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,74 méter magas, az utastérben három sorban heten ülhetnek, a csomagtartó is óriási, öt üléssel 865 literes, a második sort is lehajtva 2050 literesre bővül.
Az utasokat pedig masszázsfunkció, négyzónás klíma, Bang & Olufsen hifi és fedélzeti wifi kényezteti.