Szinte változtatás nélkül kerül gyártásba az Audi legnagyobb szabadidő-terepjáróját beharangozó koncepcióautó. Az öt méter hosszú Q8 az Audi válasza az olyan modellekre, mint a BMW X6 és a Mercedes-Benz GLE Coupé.

A számozása azt sejtetné, de az új Q8 nem nagyobb, mint az alapokat adó Q7. 4,99 méteres hosszával még egy kicsivel rövidebb is, de szélesebb és laposabb, ami összességében sportosabbnak láttatja. Nem kell sokat gondolkodnod rajta, hogy honnan lehet ilyen ismerős ez az izmos forma, hiszen a cégcsoporton belüli Lamborghini Urus megjelenése is nagyon hasonló.

A sportos kiállását azonban nemcsak az arányainak, hanem az új arcának is köszönheti, ami szinte egy az egyben került át a tanulmányautóról.

A vaskos kerettel körülvett hatalmas hűtőmaszk, a LED-es fényszórók alatti fekete betét és a hátsó lámpák fénycsíkja is a koncepcióról lehet ismerős. Az utóbbi az A7-hez és A8-hoz hasonlóan itt is látványos fényjátékokra képes.

Belül is a tanulmányautó letisztultsága köszön vissza, a Q8 az Audi legújabb típusaihoz hasonlóan tele van képernyőkkel.

A műszereket helyettesítő kijelző 12,3 colos, a középkonzol érintőképernyője 10,1 colos, és alatta van még egy 8,6 colos kijelző a másodlagos funkcióknak. A hétüléses Q7-tel szemben a Q8 csak ötüléses változatban készül, a csomagtere így óriási, 605 literes.

Eleinte csak egyféle dízelmotorral készül a Q8, de az mindenre jó lesz.

Az 50 TDI háromliteres V6-osa 286 lóerős és 600 Nm a nyomatéka, ezzel 6,3 másodperc alatt gyorsul százra és 232 km/óra a végsebessége. Még érdekesebb, hogy ez a modell is mild hibrid, a 48 voltos rendszer 22 km/óra alatti vagy 55 és 160 km/óra közti tempónál leállíthatja a dízelmotort.

A későbbiekben érkezik a 230 lóerős 45 TDI, és lesz egy még szerényebb 30 TDI is, míg az egyetlen benzines opció egyelőre a 340 lóerős 55 TFSI lesz. A Q8 természetesen összkerékhajtású, méghozzá alapesetben

a nyomaték 60 százalékát továbbítja hátra, a hátsókerék-kormányzással fordulékony, a légrugózással pedig akár 25 centire növelhető a hasmagassága.

Nem hiányzik belőle a négyzónás klíma, a masszázsfunkciós ülés, a Bang & Olufsen hifi és a fedélzeti internetelérés, ahogyan a félig önvezető rendszer és a távirányítós parkolás sem, amit akár a mobiltelefonról is lehet irányítani. Aki valami izgalmasabbra vágyik a Q7-nél, 2018 végén már átveheti az új Q8-asát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában