Az Audinál nagy hagyománya van az izmos kombiknak, és a legújabbat az A6-ból építették. A vadonatúj RS6 Avant biturbó V8-asa erősebben kezd, mint valaha, és hozzá az autó is fantasztikusan néz ki.

Az Audi nem először épített olyan kombit, ami felveszi a versenyt a sportkocsikkal, miközben belefér az egész család. Az új generációs A6-ból is elkészült az RS6 Avant, ami mindenben rálicitál az elődjére. Már a megjelenésével is, az izmosan domborított kerékjáratait például mindkét oldalon négy centivel szélesítették ki, hozzá igazították a küszöböket és a lökhárítókat is.

A kerékjáratok alá szériában 21 colos kerekek kerülnek, de akár 22 colos is kérhető, mögöttük

az Audi eddigi legnagyobb féktárcsáival, amiből karbon-kerámia is van, ez ráadásul 34 kilogrammal csökkenti a tömeget is.

A hagyományosan ovális kipufogóvégek a legnagyobbak, amiket Audira tettek, a szélesebb és laposabb hűtőmaszkhoz az A7-ről származó fényszórók járnak.

Az új RS6 Avantnak van mire büszkének lennie,

a 4 literes biturbó V8-as motorja izmosabb lett, mint amivel a kifutó modell kezdett. Az előző széria gyárilag 560 lóerős volt (bár később 605, és búcsúszériának 705 lóerős is készült belőle), az új generáció pedig rögtön kereken 600 lóerővel kezd, a legnagyobb nyomatéka 800 Nm, ami egy százassal több az eddiginél.

A pusztító erőt nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval lehet beosztani, a hátsó kerekekhez alapból a 60 százaléka jut, de akár 85 százalék is lehet, a sportdifferenciállal a kigyorsítás sem jelent gondot.

A rajtautomatával 3,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebesség 250 km/órás korlátozását opcióként 280-ra és 305-re is lehet növelni.

Mint minden új Audi, az RS6 Avant is megkapta a mild hibrid rendszert,

ami a fékezéskor tárolt energiát hasznosítja induláskor, de 55 és 160 km/óra közti tempónál le is állíthatja a motort, ha nem nyomod neki. Széria a légrugózás is, amivel az A6-nál eleve két centivel ültetett autót 120 km/óra feletti tempónál további egy centivel lehet süllyeszteni.

A steppelt varrású, integrált fejtámaszos kagylóülések természetesen járnak, ahogyan a sportkormány is, amin egy RS Mode gombot találsz, ezzel hívhatod le a kedvenc beállításaidat, a kormány mögé pedig retró stílusban is vetítheted a műszereket. A brutális sportkombi egyszerűen lenyűgöző lett, de 2020 első negyedéig még várnunk kell rá.

Ez is érdekelhet:

Vezettük az S6-os Audit, a dízelt. Nem sikerült belekötni

Lehetne fintorogni, hogy miért gázolajjal megy, de nem lehet. Bónusz: a 300 lóerős Q2-es Audi, benzinmotorral.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában