Az amerikai autóklub felmérése szerint a sofőrök nagy többsége nem önvezető autót akar, viszont örülne több aktív biztonsági rendszernek.

Az AAA, a legnagyobb amerikai autós szervezet közvéleménykutatásának eredményei azt mutatják, hogy az autósok nem igazán várják az autonóm kocsik szép, új világát. A megkérdezettek csupán 22%-a mondta azt, hogy az autógyártók szerintük jó irányban haladnak az önvezető járművek fejlesztésével. A válaszadók 80%-a szerint viszont nagyon is szükség volna arra, hogy a jelenlegi vezetéstámogató rendszerek (automatikus vészfékezés ütközésveszély esetén, sávelhagyás-gátló, holttérfigyelő, stb.) tényleg megbízhatóan, hatékonyan működjenek. Az autósok 58%-a közölte: a következő járművének kiválasztásában szerepet fog játszani az is, hogy minél több aktív biztonsági asszisztens legyen a kocsiban.

Az AAA elemzése szerint a teljes önvezetés elutasítottságában az is benne van, hogy az autóvezetők nem bíznak meg 100%-ig a technikában. Egy korábbi felmérésben már kiderült, hogy azok az autósok, akiknek a kocsijában van valamilyen új vezetéstámogató rendszer, tapasztalták már ezeknek a szolgáltatásoknak a hibás működését, ráadásul jellemzően az önvezetéshez legközelebb álló, legfejlettebb rendszerek bizonyultak a leginkább megbízhatatlannak. Így nem csoda, hogy az autósok a teljesen autonóm járművektől is tartanak. Csupán a válaszadók 14%-a érezné magát biztonságban egy ilyen kocsiban, 54% kifejezetten félne, 32% pedig bizonytalan a kérdésben.

A Mercedes-Benz önvezető jövőképe 2015-ből: F105 tanulmányautó

Az önvezető járművek megítélését a világjárvány sem változtatta meg érdemben és a közösségi közlekedést sem sokan cserélnék le autonóm járműre. A megkérdezettek 21 illetve 19%-a váltana szívesen tömegközlekedési eszközről illetve taxiról, Uberről önvezető autóra, amiben egyedül ülhetne - kifejezetten a COVID miatt. A válaszadók 42 illetve 41%-a számára mindegy lenne, hogy egy élő vagy egy gépi sofőrrel utaznak utasként, 18 illetve 19% viszont kifejezetten nem szeretne autonóm járműben utazni, járvány ide vagy oda.

A kutatást idén januárban végezte az AAA, 1010 fős mintán, mely az USA háztartásainak 97%-ára nézve reprezentatív.

Márpedig az önvezető autók előbb-utóbb itt lesznek, akár akarja őket a nép, akár nem. És már driftelni is tudnak:

Driftelő Toyota Suprával a közlekedésbiztonságért

Hogy pontosan miként lesz az önállóan driftelő sportautókból közlekedésbiztonsági fejlesztés, még nem egészen világos.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lehet négyedszer is világbajnok Verstappen a hétvégén

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés