Az elmúlt időszakban a kompakt crossover Qashqai és a teljesen elektromos Leaf volt a Nissan két legnagyobb sikere, és most ezeknek a típusoknak a legjobb tulajdonságait egyesíti magában az Ariya, ami magasabb szintre emeli a japán márkát.
2019-ben a tokiói autószalonon a Nissan már megmutatta, hogy egy teljesen elektromos crossoveren dolgozik, és akkor azt írtuk, hogy az Ariya ebben a formában gyártásba is kerülhetne.
Nem mondjuk, hogy a Nissan ránk hallgatott, de a jelek szerint sokak tetszését nyerte el a koncepció, mert az Ariya tényleg szinte változatlanul kerül a japán márka kínálatába.
Az Ariya több szempontból is új fejezetet nyit a Nissan történetében.
Új padlólemezre épült, az áramvonalas karosszériát a márka új stílusában rajzolták meg, és új emblémát is kapott, amit 20 darab LED-del világítanak meg az orrán. A fényszórót mini LED-es projektorok adják, ez az irányjelző futófényeként is szolgál, hátulra a legújabb divat szerint teljes szélességű fénycsík került.
A Nissan elektromos crossovere 4,6 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,66 méter magas, ami azt jelenti, hogy több mint húsz centivel hosszabb, mint a Qashqai. A kerekek 19 vagy 20 colosak lehetnek, a tengelytáv 2,78 méteres, és az utastér páratlanul tágas.
A kiváló térérzet a teljesen sík padlónak, a karcsú üléseknek és a panorámatetőnek is köszönhető.
Az Ariya berendezése futurisztikusan letisztult, a kétküllős kormánykerék mögé két darab 12,3 colos színes képernyő került,
a műszerfalra pedig hagyományos kapcsolók helyett háttérvilágítású kapacitív érzékelőket terveztek, amik érintéskor rezegnek. A csúsztatható középső konzolon is hasonlókat találunk, a kézbe simuló formájú irányváltó kar is ide került.
Európában ötféle változatban lesz kapható az Ariya, és már a fronthajtású alapmodell is 218 lóerőre és 300 Nm nyomatékra képes,
amivel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, a nettó 63 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 360 kilométert tehet meg. A 243 lóerős változat már nettó 87 kilowattórás akkut kap, 500 kilométeres hatótávval.
A Nissan a hagyományainak megfelelően összkerékhajtással is adja az Ariyát,
az e-4ORCE névre keresztelt modell 280 lóerővel és 560 Nm nyomatékkal 5,9 másodperc alatt éri el a százat, a 63 kilowattórás akkuval 340 kilométer a hatótávja. A 306 lóerős és 600 Nm nyomatékú modell már a nagyobb akkumulátort kapja, 460 kilométeres hatótávval.
A Performance változat a csúcsmodell, ami 395 lóerőre és 600 Nm-re képes, 5,1 másodperc alatt gyorsul százra,
a hatótávja 400 kilométer. Az elsőkerék-hajtású modelleknek 160, az összkerékhajtásúnak 200 km/óra a legnagyobb sebessége, a csomagtartó mérete 468 liter az előbbi, és 415 liter az utóbbi változatnak.
A kisebb akkumulátort 7,4 kilowattos egyfázisú, a nagyobbat 22 kilowattos háromfázisú töltéssel lehet táplálni, és a Leaffel ellentétben az Ariyát már az Európában elterjedtebb CCS csatlakozóval szerelték, amivel 130 kilowattos villámtöltésre is lehetőség nyílik.
A Leaf mintájára megtalálható benne az e-Pedal funkció, amivel egy pedállal lehet gyorsítani és lassítani is az autót.
A Nissan legújabb vezetéstámogató rendszerei is bekerülnek az autóba,
így a ProPilot, ami önállóan tartja a sávot és a távolságot az előtte haladótól, ezzel szinte önvezetésre képes, a tempót pedig automatikusan a sebességhatárokhoz igazítja, de elérhető a 360 fokos képet adó kamerarendszer és az önállóan parkoló asszisztens is.
A szoftverfrissítések online érkeznek, az okostelefon-alkalmazással a mobilról is felügyelhető a töltés, indítható a klíma, vagy átküldhetjük az úti célt a navigációnak, de Hey Nissan vagy Hello Nissan szavakkal az autóban ülve is adhatunk hangparancsokat. Az Ariya gyártásának kezdetét és az árát csak a következő hónapokban árulja el a Nissan.