A várható 31 Celsius-fokos hőség és a magas páratartalom komoly kihívást jelent a versenyzőknek.
A Formula–1 történetében először adtak ki hivatalos hőségriadót a Szingapúri Nagydíj versenyhétvégéjére, mivel a várható 31 Celsius-fokos hőség és a magas páratartalom komoly kihívást jelent a versenyzőknek.
A szingapúri városi pálya amúgy is az év egyik legmegterhelőbb futama, hiszen a szaggatott ritmusú vonalvezetés és a trópusi klíma igencsak próbára teszi a pilóták fizikai és mentális állóképességét.
A csapatoknak így választaniuk kell: a versenyzőik hűtőmellényt viselnek, vagy plusz ballasztot kap az autó.
A mellények működéséhez azonban minden esetben be kell építeni a szükséges rendszert – szivattyúval, hűtőfolyadék-tartállyal és hőcserélővel együtt –, még akkor is, ha a pilóta végül nem viseli a mellényt. Azok a versenyzők, akik nem kérnek a mellényből, 0,5 kilogramm pluszsúlyt kapnak a pilótafülkébe, hogy kiegyenlítsék a súlykülönbséget.
A hűtőmellényt eredetileg kötelezővé tették volna 31 Celius-fok felett, de a tesztelések során több pilóta kényelmetlennek találta, mivel az amúgy is szűk F1-es pilótafülkében a csövekkel teli mellény tovább szűkíti a teret. A technológia ötlete a 2023-as Katari Nagydíj szélsőséges hősége után született, ahol a kimerítő forróság miatt több pilóta is orvosi ellátásra szorult, ám a rendszer tökéletesítése még folyamatban van, hogy a kényelem és a hatékonyság egyensúlyát megtalálják.
(Forrás: Motorsport.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: