A száguldó cirkusz megkéri az árát.
A múlt héten vált hivatalossá, hogy 2026-ban egy 11. csapat csatlakozhat a Formula–1 mezőnyéhez, mégpedig a General Motors Cadillac márkájának színeiben. Bár az istállók erősen ellenezték az új belépőt – attól tartva, hogy ez rontja a márkájuk értékét és csökkenti az őket illető nyereményalapot –, végül az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosai mostanra mégis megállapodásra jutottak.
Ahogyan minden új csapatnak, úgy a GM-nek is belépési díjat kell majd fizetnie, amely azonban – a BBC értesülései szerint – 2026-ra jelentősen megemelkedik. A jelenlegi, Concorde-egyezményben rögzített 200 millió dollár helyett a GM-nek (és partnerének, a TWG Globalnak) várhatóan már 450 millió dollárt kell majd letennie az asztalra. Ez az összeg pedig a meglévő tíz csapat között kerül szétosztásra, hogy csökkentsék az osztozkodás miatti bevételkiesést.
Merthogy! Az új csapat érkezése átalakítja az F1 bónuszrendszerét: a bevételeket 2026-tól már nem tíz, hanem tizenegy résztvevő között kell elosztani, ami azt jelenti, hogy minden csapat kisebb szeletet kap a tortából, mint korábban – ezzel kapcsolatosan a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner már a Las Vegas-i Nagydíj versenyhétvégéjén is kifejtette véleményét, amikor még csak pletyka volt a 11. csapat csatlakozása: „Nincs gondunk azzal, hogy jönnek. Tárt karokkal várjuk őket, de nem szeretnénk, ha a nyereményalap felhígulna.”
(Forrás: Planetf1.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: