Igazi terepjáróként tért vissza a Bronco, és a Ford egy kompakt szabadidő-autót is készített belőle, aminek van egy pár érdekessége.
A Bronco a Ford legendás terepjárója volt, amit a hatvanas évektől a kilencvenes évekig gyártottak. Most megjelent a vadonatúj kiadása, ami mindenben a Jeep Wrangler ellenfele lehet.
A Fordnál azokra a vevőkre is gondoltak, akiknek bejön a Bronco stílusa, de nincs szükségük igazi terepjáróra, nekik készült a kisebb Bronco Sport.
A szögletes formájú újdonság 4,39 méter hosszú, de belül meglepően tágas és praktikus. A műszerfala ismerős lehet az újabb Fordokból, ahogyan a felszereltsége is: a középső érintőképernyő Android Auto és Apple CarPlay kapcsolatra képes,
a váltókar helyére forgókapcsoló került, és az utastér tele van praktikus rekeszekkel a túracuccoknak.
A belépőmodell motorja az 1,5 literes, turbós háromhengeres, amit a Focusból ismerhetsz, a teljesítménye itt is 182 lóerő.
A másik opció a kétliteres, szintén turbós négyhengeres benzinmotor 248 lóerővel. A nyolcfokozatú automata sebességváltó széria, és mivel a Bronco Sportot terepre szánták az összkerékhajtás is alapból jár.
A Bronco Sport képességei túlmutatnak a szabadidő-autókén, az összkerékhajtást többféle üzemmódba lehet állítani, a hasmagasság alapból is 19,8 centiméter, de az opciós terepgumikon 22,3 centi, amivel 60 centiméteres vízen is átkel az autó.
Rendelhető hozzá tetősátor és kerékpártartó, a legérdekesebb felszerelés azonban a beépített sörnyitó.
Persze tudjuk jól, hogy minden sörnyitó, de mennyivel menőbb, amikor az autón direkt erre a célra szánt bontóval pattintod fel az italt.
A Bronco Sport még az idén kapható lesz az Egyesült Államokban, és bár az európai forgalmazásáról nem esett szó, ennek a típusnak van a legtöbb esélye eljutni hozzánk.
Tudtad, hogy a Volkswagenekben is van sörnyitó? Az ötös-hatos Golfban a pohártartóban a palackok elválasztására szánt elemet erre a célra tervezték.