Szinte várható volt, hogy az új generációs Civic Type R megjelenésével ismét a Nürburgring körrekordjára pályázik a Honda. Most bejelentették, hogy a 320 lóerős sportkompakt három másodpercet vert az eddigi csúcstartóra, de van egy apróbetűs rész is a történetben.

Mostantól hivatalos, hogy az új Honda Civic Type R a leggyorsabb fronthajtású autó a Nürburgringen. Ezt a címet legalább olyan nagy érdeklődés övezi, mint az abszolút elsőséget, a gyártók részéről biztosan. Amióta a Seat Leon Cupra három éve nyolc perc alá szorította a rekordot, a konkurensei egymástól veszik el a leggyorsabb címét, előbb a Megane RS 275 Trophy, majd az előző Civic Type R, egy évvel ezelőtt pedig a Golf GTI Clubsport S szerezte meg a dicsőséget.

De az új Civic Type R-nek most sikerült még gyorsabban körbeérnie, a Honda ezzel három másodpercet vert a Golf tavalyi idejére, hetet az előző Civic Type R-ére, és 7 perc 43,8 másodpercre szorította le a fronthajtásúak rekordját. Nézd is meg a mutatványt a belsőkamerás felvételen:

Az eredményben bizonyára szerepet játszott az is, hogy az új Type R kétliteres, turbós motorja erősebb a korábbinál, már 320 lóerőre és 400 Nm-re képes, és az is, hogy a karosszériája könnyebb és merevebb, a nyomtávja pedig szélesebb lett. De van itt még valami.

Már a Golf GTI sem egészen hétköznapi változatban, hanem a limitált szériás Clubsport S kivitelben hódította el a rekordot, amiből hiányoztak a hátsó ülések, a kalaptartó, némi kárpit és szigetelés, de kisebbre cserélték az akkumulátort, és kézire a DSG váltót. Hasonló eszközökkel élt a Honda is, mivel biztonsági okokból bukókeretet építettek az autóba, és ennek plusz tömegét a hátsó ülések és az infotainment kiszerelésével ellentételezték.

A Civic Type R kerekeire is speciális, pályára szánt, de közúti használatra is alkalmas abroncsok kerültek. Így elmondható, hogy a Honda jórészt szériaautóval ment a Nürburgringre, de nem éppen olyannal, amit megkaphatsz a márkakereskedésben. Persze ha jelent is némi különbséget ennyi módosítás, az biztos, hogy az időjáráson, a hőmérsékleten és a pilótán legalább ennyi múlik, ha rekorddöntésről van szó.

De várhatóan még az idén bemutatkozik a Renault Megane RS utódja, és ugye tudod, hogy ez mit jelent?

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon