Ezzel pedig az is eldőlt, hogy az osztrák istálló 2021 után is marad a Forma–1-ben.

Az FIA és a Liberty Media bejelentette, hogy a csapatok megállapodtak abban, hogy

2022-től befagyasztják a jelenlegi hibrid motorok fejlesztését.

Ezt a Red Bull (és az AlphaTauri) szorgalmazta, mivel a 2021-es idény végén a motorszállítójuk, a Honda váratlanul közölte, hogy elhagyja az F1-et. Mivel az osztrák istálló kevésbé akar függni másoktól, ezért úgy tervezték, hogy át-/megveszik a japánok erőforrásának alapjait, szellemi tulajdonjogait és mindent egyben, ám mindezt csak abban az esetben, ha nem kell fejlesztéseket végezniük rajta (mondván: így lehet fenntartható a projektjük), máskülönben kiszállhatnak a sportágból – ergo nyomást gyakoroltak.

Na, de a lényeg, hogy ez most megoldódott, ami egyben azt is jelenti, hogy megkezdődhet a munka egy új, 2025-ben bevezetésre kerülő motorformula kidolgozása érdekében, aminek alapelvei már körvonalazódtak is:

Nemcsak erős, de „zöld” és „érzelmes” motorok jönnek 2025-től az F1-ben

Talán újra Forma–1-hez méltó hangja lesz a motoroknak.

(Forrás: planetf1.com, fotó: Getty Images)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.