A kampány pedig már most zajlik.
A gázolás rosszabb, de akihez ért már (majdnem) autóvisszapillantó-tükör, mert annyira szűken előzte egy autó, tudja, hogy ritka rossz érzés, meg persze durván balesetveszélyes is. Ezért kerülne be a KRESZ-be
a jelenlegi „megfelelő oldaltávolság” helyett a minimálisan „1,5 méteres előzési oldaltávolság”.
Ezt Révész Máriusz, a többek között a biciklizésért is felelős kormánybiztos mondta csütörtökön a kelenföldi buszgarázsnál. Az apropó az volt, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) is csatlakozott a másfél méteres biztonságos oldaltávolságot hirdető kampányhoz.
Ez azt jelenti, hogy húsz megállóban figyelemfelhívó táblákat helyeznek el, felmatricáznak tizenhárom buszt, a buszvezetők figyelmét pedig felhívják a kerékpárosok védelmére (a hírből nem egyértelmű, de bízunk benne, hogy utóbbi nem a kampány része, hanem általános gyakorlat a BKV-nál).
Egyelőre nem tudjuk, bekerül-e a KRESZ-be a változás, és ha igen, mikor, de ettől függetlenül:
előzd másfél méteres oldaltávval a bringásokat!
Azt tudtad, hogy rendszeresen megszeged a KRESZ-t?