Saját nemzeti autót mutattak be a törökök, az egyelőre név nélküli modellek teljesen elektromos hajtásúak, Pininfarina által tervezett formával és ígéretes paraméterekkel. A tervek szerint két év múlva indul a gyártás.

Törökországnak a hatvanas-hetvenes években volt már saját autómárkája, bár az Anadol nevét nem igazán ismerték a határokon kívül. Mára az országnak fejlett az autóipara, több nyugati gyártónak van ott üzeme, ahol olyan típusok készülnek, mint a Fiat Tipo, vagy a Honda Civic, a Renault Megane és a Toyota Corolla lépcsőshátú változatai. Saját autómárkája azonban nem volt a törököknek, és ezen változtatna a most bemutatott projekt.

A leleplezett autókat a török nemzeti autógyár, azaz Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu után egyelőre TOGG néven emlegetik,

de a bevezetésig talán találnak neki jobb nevet. Az első körben két típust mutattak meg, egy közepes méretű szedánt és szabadidő-autót, de a tervek szerint öt modellből áll majd a kínálat, egy kisebb crossover mellett ferdehátú és egyterű is lesz. Az autókban közös, hogy tisztán elektromos hajtásúak.

Az állam nem spórolt a fejlesztésen, és ez látszik is az autókon,

a prototípusok első ránézésre egészen jól mutatnak, a keretbe ugyanis az is belefért, hogy a Pininfarina stúdiót bízzák meg a tervezéssel.

A műszaki adatokból egyelőre nem sokat árultak el, de amit igen, az ígéretesen hangzik. Az alapmodell hátsókerék-hajtású lesz, 200 lóerős teljesítménnyel, ez 7,6 másodperc alatt gyorsul százra, a 400 lóerős összkerekes változatnak 4,8 másodperc is elegendő hozzá.

Az autóhoz kétféle akkumulátort lehet majd választani, 300 és 500 kilométeres hatótávot ígérnek egy feltöltéssel.

A prototípusokra süllyesztett kilincsek és kamerával helyettesített visszapillantó tükrök kerültek, a műszerfal tele van képernyőkkel, de nem tudni, hogy ezekből mennyi marad meg a sorozatgyártásra. Az üzemet még építik Bursában, ahol a Fiatnak és a Renault-nak is van gyára, a termelés a legkorábban 2022-ben kezdődhet.

A török elektromos autó árát még nem tudni,

de a helyi lapok 50 ezer euróról írnak, és az sem világos, hogy más piacokon is forgalmazzák-e majd a TOGG modelljeit. A gyárat évente 175 ezer autóra méretezik, ami elég optimistának tűnik, de a török állam már most bevállalta, hogy 30 ezret vásárol a saját fejlesztésű típusból, és a bemutatója óta 17 ezer rendelés érkezett taxisoktól. Két év múlva meglátjuk, beindult-e a törökök Teslája.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés