Az 57 éves autót a gyár saját maga hozza ismét újszerű állapotba. A Bentley T-modell első példánya ismét olyan lesz, mint amikor először kigurult az üzemből.

Egy autó sajnos még akkor is maga a múlandóság jelképe, ha elkészítése után szinte egyáltalán nem is használják, nem viszik ki soha a napra, esőbe, hóba. Remek példája ennek a szomorú igazságnak a Bentley T-modell első példánya. A kagylószürke metál fényezésű, kék bőrrel kárpitozott autó 1965. szeptember 28-án készült el, és soha nem került ki a gyártó keze alól. A kocsit bemutatóautónak, tesztautónak használták szerte a világban, majd a gyár raktárába került, a 103 évre visszatekintő történelmi tárlat, a Bentley Heritage Collection egyik darabjaként, mint megőrzésre szánt példány.

A restaurálás jóval hosszabb lesz, mint maga a gyártás volt annak idején. A Bentley legkevesebb 18 hónapot saccol, amíg az egyébként nem is végletesen leromlott állapotú kocsi újra eredeti fényében ragyoghat. A motor és a váltó annak ellenére kifejezetten jó kondícióban maradt, hogy legutoljára 25 évvel ezelőtt röffentették be a 6 ¼ literes, nyomórudas vezérlésű V8-ast.

A Bentley T-modell az 1965-ös Párizsi Autószalonon mutatkozott be. Elődje, a még alvázas S-széria után ez volt az első önhordó karosszériás Bentley. A motor viszont még az elődmodellből érkezett. Az 1959-es fejlesztésű, 225 lóerős nyolchengeres egy rekordot is a magáénak tudhatott a maga idején: ez volt a legjobb tömeg-teljesítmény arányú motor, 1,2 kg/LE értékkel. Az erő 185 km/h végsebességre és 10,9 másodperces 0-100-as sprintre volt elég.

Maga a blokk, nyilván számtalan technikai korszerűsítéssel és 6,75 literre bővítéssel hat évtizeden át, egészen 2019-ig gyártásban maradt! Az utolsó Bentley L-motor az eredeti változat teljesítményének kétszeresét, nyomatékának háromszorosát produkálja, összességében 99%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.

A 001-es alvázszámú Bentley T-modell felújítása a bontással és a karosszéria helyreállításával tulajdonképpen már 2016 októberében megkezdődött. A teljes restauráció az utasteret a hajtáslánctól elszigetelő „Vibrashock” fantázianevű gumibak-rendszer, a szintszabályzós felfüggesztésen át a háromkörös, fékrendszerig hatalmas munka. A mindössze 1868 darab elkészült T-modell első példányának értékét a restauráció lezárultával még felbecsülni sem merjük.

Ezt tudja egy mai V8-as Bentley limuzin:

Elég vacak nyolc henger is a hatalmas Bentley Flying Spurba?

Hát persze, hogy elég. Ha lepadlózod, így is majdnem elájulsz, akkorát tol ez az óriási luxuslimuzin. Nem túlzok, tényleg!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Újra zúghat a Volga, de eddig sem volt könnyű dolga

További cikkeink a témában
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hirdetés