A hetvenes években Brazíliában nem volt könnyű importautóhoz jutni, ezért sokan építettek helyi alapokra egyedi járműveket a műhelyekben. Közéjük tartozik ez a Bianco S Coupé is, amit 1976-ban mutattak be, és bár elég látványosan néz ki, végül nem lett nagy siker.

A bogárhátú Volkswagen nemcsak azért érdekes, mert a nevéhez méltó módon, népautóként a világ egyik legnagyobb példányszámban gyártott típusának számít, hanem azért is, mert az alapjára rengeteg érdekes alkotás épült. Brazíliában például az importvámok hozták meg a kedvet sok konstruktőr számára ahhoz, hogy az ötvenes évek óta helyben gyártott Bogár alapjára egyedi autót tervezzenek.

A képeken látható Bianco S Coupé is ilyen, ami a versenyautó-tervező Ottorino Bianco munkája, és 1976-ban mutatta be a Sao Paulói autószalonon. A hullámzó vonalvezetését látva meg nem mondanád, hogy a bogárhátú Volkswagen adta az alapját, amire csővázas szerkezet, és végül üvegszálas karosszéria került. Az alapokat acélelemekkel erősítették meg, így némi stabilitása és ütközésvédelme is volt.

A formája a korabeli sportautókéra emlékeztet, pedig a Volkswagen Typ 3 1,6 literes, négyhengeres bokszermotorja került bele, ami 65 lóerővel elég szerény teljesítményt nyújtott. A kagylóülések és a sportkormány azonban bizonyára így is megadta a vezetés élményét. Sajnos nem eleget a sikerhez, mert bár állítólag több százat is eladtak belőle, 1979-ben bezárt a cég, és az ilyen szép állapotban fennmaradt példányokra ma is nehéz vevőt találni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
12% Naná, és nagyon keményen.
44% Igen, de menedzselhető.
45% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés