Olyan helyeket is kialakítanak, ahol meg lehet majd állni gyönyörködni.
A hetvenes években a magát szerényen a Kárpátok géniuszának nevező román diktátor, Nicolae Ceaușescu utat építtetett Erdély és Románia déli része között, a Fogarasi-havasokon át, hogy katonai szállítási útvonalként használhassa, ha a Szovjetunió az 1968-as prágai tavasz után Romániát is megszállná. Ceaușescut és feleségét, a román tudományos akadémia elnökének is kinevezett, négy általánost végző feleségét kivégezték, a Szovjetunió felbomlott, a transzfogarasi út viszont megmaradt. Nemcsak az egyik legszebb útvonal Európában, de az autóvezetőknek az egyik legélvezetesebb is.
Már ha nem sérülnek meg a rajta közlekedők a kőomlások miatt, amire esély és példa is van. Ezért nyáron biztonsági hálóval vonják be a hegyoldalakat, lejtőket – közölte kedden a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) Brassó területi igazgatósága.
A beavatkozás a hegyvidéki út legmagasabb részén, a kétezer méternél magasabban fekvő Balea-tó környékén zajlik három veszélyes szakaszon, ahol az elmúlt években állandó volt az omlásveszély.
A három szakaszon nagy ellenállású acélhálóval vonják be a hegyoldalakat, lejtőket, mely kőomlás esetén megakadályozza, hogy megrongálódjon az úttest és az azon közlekedő gépkocsik.
A hét hónapig tartó kivitelezési munkálatok idején is lehet majd arra autózni-motorozni, a lejtők biztonságossá tétele mellett pedig az út mentén megállóhelyeket is kialakítanak, ahol rövid időre engedélyezik a parkolást.
A látványos természeti környezete és kanyarjai miatt közkedvelt Transzfogarasi út a Fogarasi-havasok központi részén keresztül észak-déli irányban köti össze az erdélyi Szeben és a dél-romániai Arges megyét. Legmagasabb pontja 2042 méteren van, télen lavinaveszély miatt lezárják a gépkocsiforgalom elől. A mintegy százötven kilométeres úton több mint 800 híd, 28 viadukt és több alagút van, a leghosszabb 884 méteres.
(Forrás: MTI, fotók: Giovanni Mereghetti/UCG/Universal Images Group/Getty Images)
Ez is érdekelhet: