Hosszú utazásokhoz nem is tudnánk jobb autót elképzelni, mint a BMW 6-os Gran Turismót, ami az 5-ös sorozattal együtt megújult, mild hibrid rendszert kapott, és a felszereltsége is jobb lett.

Az utóbbi időben feljebb léptek a BMW nagyautói, a 6-os sorozatú Coupé, Cabrio és Gran Coupé utódja a felélesztett 8-as sorozatba tartozik, a korábban 5-ös GT-ként ismert túrakocsiból lett a 6-os Gran Turismo. Az utóbbi még csak három éve jelent meg, de most az 5-ös sorozat modellfrissítésével együtt ezt a típust is megújította a BMW.

Az öt méter hosszú túrakocsi formáját nem kellett nagyon ráncba szedni,

a 6-os GT is megkapta az új hűtőmaszkot és a szűkebbre szabott fényszórókat L-alakú menetfényekkel. Az utóbbiak már alapból mátrixfényszórók, de felárért lézeresek is lehetnek. A hátsó részt csak finoman módosították, itt trapéz alakúak lettek a kipufogóvégek.

A 6-os sorozatban minden motor 48 voltos mild hibrid rendszert kapott, amivel még hatékonyabb lett.

A benzines alapmodell a 630i, aminek a kétliteres négyhengerese 258 lóerős és 400 Nm a nyomatéka. A 640i-ben már háromezres, soros hathengeres motor van 333 lóerővel és 450 Nm-rel, ez a modell 5,5 másodperc alatt éri el a százas tempót.

A Gran Turismót dízellel is lehet rendelni,

a 620d kétliterese 190 lóerős, a 630d-ben a 286 lóerőre és 650 Nm-re képes háromliteres, hathengeres dízel dolgozik, és ennek a motornak a 340 lóerős, 700 Nm nyomatékú változata kerül a 640d-be. A sebességváltó minden esetben nyolcfokozatú automata, a 630i-hez és 630d-hez opció, a 640d-hez széria az összkerékhajtás.

Újdonság a hátsókerék-kormányzás, amivel kezesebb lehet a BMW túrakocsija, a komfortért a szintszabályzós légrugózás felel,

ami a hátsó kerekeknél alapáron jár, opcióként előre is kerülhet. A továbbfejlesztett vezetési asszisztensekkel nemcsak magától vezet és vált sávot, de torlódás esetén a mentősávot is önállóan alakítja ki az autópályán.

Gazdagabb lett a 6-os GT szériafelszereltsége, a bőrkárpitozás és az automata klíma alapáron jár, ahogyan a Live Cockpit Professional is a digitális műszeregységgel és a 12,3 colos érintőképernyővel, rajta a BMW legújabb infotainment rendszerével, amiből már nem hiányzik az Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözés sem.

Ez is érdekelhet:

A BMW tovább tökéletesítette az 5-ös sorozatot

Többféle hibriddel érkezik a megújult 5-ös BMW.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában