Az 5-ös BMW második generációjából épített B7 Turbóval is az volt az Alpina célja, mint az elődjével: megalkotni a kor leggyorsabb négyajtós autóját.

A nyolcvanas évek elején jelent meg a BMW 5-ös sorozatának második generációja, és az Alpina saját változata 1984-re készült el. A B7 Turbo esetén az 535i-ben dolgozó 3,4 literes, soros hathengeres motort vették alapul, amely gyári állapotában 218 lóerőre és 310 Nm nyomatékra képes, de még bőven rejlettek benne tartalékok.

Az Alpina a motorvezérlés átprogramozásával, módosított hengerfejjel, könnyebb dugattyúkkal, új főtengellyel, speciális kipufogórendszerrel és persze a KKK turbófeltöltővel szerelte fel a soros hathengerest.

A teljesítményét nem akarták 300 lóerő fölé fokozni, ezért 0,7 barra állították be a turbónyomást, hogy elérjék ezt az eredményt.

A képeken látható példány azonban a környezetvédelmi előírások miatt  katalizátorral szerelt változat, amely azonban nem gyengébb, hanem éppen erősebb lett,

320 lóerő a teljesítménye és 509 Nm nyomaték leadására képes.

Az ötfokozatú kézi sebességváltót a Getrag, a lengéscsillapítókat a Bilstein, a fékrendszert a Girling szállította hozzá.

A B7 Turbo teljesítményét illetően még az Alpina sem tudott egyértelmű adatot közölni.

Amikor ugyanis a német Auto Motor und Sport tesztelte az autót, akkor a katalizátoros modell 6,1 másodperc alatt gyorsult százra és 265 km/órát ért el, a svéd Teknikens Värld tesztjén azonban 4,8 másodperces gyorsulást és 270 km/órás végsebességet regisztráltak.

Bármelyik érték figyelemreméltónak számít egy ’86-ban gyártott autótól, amelyet az Alpina kívül és belül is a saját stílusában alakított át. Az Alpina kerekek, a sportkormány, az egyedi váltógomb, a Recaro sportülések és

a 300 km/óráig skálázott sebességmérő láttán nincs, aki ne kívánná a légterelővel gazdagon öltöztetett limuzint.

1987-ig összesen 278 példány készült az Alpina B7 Turbóból, és a katalizátoros ritkább, abból csak 42-t gyártottak, ez az egyik. Csak 1988-ban helyezték forgalomba, és Hollandiából került az Egyesült Államokba, ahol most 139 ezer kilométerrel árulják. A Bring a trailer aukcióján lehet rá licitálni: három nappal a vége előtt 25 ezer dollárnál tart az ára, ami 8 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

A korának leggyorsabb szedánja volt ez a turbós Alpina

Az első 5-ös sorozatból építették.

Amerikai V8-as motorral dobták fel ezt a BMW 535i-t

Nem biztos, hogy jobb, de az biztos, hogy sokkal erősebb lett.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés