Nagy dobással készült a BMW az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este kiállítására. Nem egy régies vagy futurisztikus stílusú tanulmányautót terveztek, hanem egy 1970-ben bemutatott, és aztán elveszett, Marcello Gandini által álmodott prototípust építettek meg újra.

1970-ben a genfi autószalonon mutatta be a BMW a 2002ti Garmisch névre keresztelt tanulmányautót, aminek a szögletes vonalait a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini tervezte. Az olaszos stílusú karosszéria a BMW új dizájnirányzatát jelölte volna ki, és bár a szögletes fényszórók végül nem kerültek gyártásba, a koncepció több részlete is visszaköszönt az 1972-ben bemutatott E12-es első 5-ös sorozaton.

A genfi szalon után nem sokkal a tanulmányautó elveszett, és nem is került elő újra, a BMW-nél pedig most úgy döntöttek, hogy újra megépítik.

A 4,35 méter hosszú sportkupéról nem maradt fenn túl sok dokumentáció, a tervezőknek csak néhány fénykép állt rendelkezésükre. A koncepcióautó ennek ellenére annyira hasonlít az eredetire, amennyire csak lehet, a munkában ugyanis maga Marcello Gandini is részt vett.

A Bertone stúdiónál tizennégy évig dolgozó, éppen 80 éves mester segítségével alkották újra például a tanulmányautó pezsgőmetál színét,

ami nagyon divatosnak számított akkoriban. Gandini nevéhez olyan típusok formaterve fűződik, mint az Alfa Romeo Montreal, a Bugatti EB110, a Citroën BX és a Fiat X1/9, de a leginkább mindenki a Lancia Stratos Zero és főként a Lamborghini Miura alkotójaként ismeri.

Ez is érdekelhet:

A valóságban is elképesztően mutat a BMW M8 Gran Coupé

Elvitték a Comói-tó partjára a koncepcióautót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés