Az i3 után itt a BMW következő teljesen elektromosnak tervezett modellje, és bár az iX futurisztikus formáját még szoknunk kell, a teljesítménye és a hatótávja nagyon ígéretes. 2021-ben már gyártásba is kerül.

A BMW már két éve megmutatta, hogy milyen elektromos autóval készül a jövőre, és most itt az iNext tanulmányautó gyártásba kerülő változata.

2021-ben ezzel a tisztán elektromos crossoverrel jön a BMW

Megmutatták, milyen lesz a márka jövője.

A neve BMW iX, és bár a dizájn sokat megőrzött a koncepció ötleteiből, valamivel szelídebb, de még mindig elég futurisztikus formájú lett. Mintha az i3 továbbgondolt változata lenne, de mindjárt kiderül, hogy annál jóval többről van szó.

A pontos méreteit még nem árulták el, de azt már igen, hogy az iX hossza, szélessége és magassága az X6-éhoz áll közel,

a kereken 3 méteres tengelytávja azonban már az X7-ét idézi, ahogyan a hatalmas kerekek mérete is. Az iX ezzel egyértelműen a BMW elektromos csúcsmodellje lesz, páratlan térkínálattal öt személyre.

Minél többet nézzük, annál jobban bejön az iX külseje, amire a BMW eddigi legszűkebb fényszórói kerültek,

természetesen szériában LED-esek, opcióként lézeres mátrixfényszóró is kérhető. Az álló hűtőmaszk az iNext tanulmányautóról és a 4-es Coupéról lehet ismerős, és egy ilyen méretes crossovernek talán még jobban áll.

A belső tér stílusa az i3-éhoz hasonlóan otthonos és modern.

A hatszögletű kormánykerék mögé dupla ívelt képernyős műszerfal került, 12,3 colos számlapokkal és 14,9 colos infotainment kijelzővel, head-up displayjel, a középső panelen lévő iDrive kapcsolóját természetes hatású érintőgombos fabetét veszi körbe. Az elektrokromatikus üvegtető a BMW eddigi legnagyobbja.

Nem hiányoznak a high-tech megoldások a BMW iX-ből, így a kilincsek süllyesztettek, az ablakok keret nélküliek, az utastérben elrejtették a hangszórók többségét. A karosszériaszerkezethez alumíniumot és szénszálas anyagot használtak fel,

az áramvonalas forma 0,25-ös légellenállási együtthatója is kimondottan jónak számít ebben a kategóriában.

A fedélzeti rendszerek sebessége 20-szorosa a korábbiaknak, és az 5G kapcsolattal az adatátvitelben és önvezetésben is élen áll az autó. A BMW-nél úgy gondolják, nem elég egy helyi károsanyag-kibocsátás nélküli elektromos autó a jövő boldogságához, ezért

az akkumulátor és az egész autó gyártásához felhasznált energiát teljesen megújuló forrásból fedezik.

Az elektromos hajtáslánc a BMW legmodernebbje, a két elektromotor összesen 500 lóerős teljesítményre képes,

amivel az iX kevesebb, mint 5 másodpercen belül gyorsul nulláról százra. A BMW-nél nemcsak a teljesítményre, hanem a hatékonyságra is törekedtek, ezt mutatja a 21 kilowattórás energiafogyasztás száz kilométerre.

Az akkuról csak annyit tudni, hogy több mint 100 kilowattórás, egy feltöltéssel több mint 600 kilométert lehet megtenni

a WLTP szabvány szerint. A villámtöltés akár 200 kilowattal is lehetséges, amivel 40 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető az akkumulátor, az utcai vagy otthoni, legfeljebb 11 kilowattos töltőnél 11 órával kell számolni.

A BMW már az iX sorozatgyártását készíti elő, ami 2021 második felében esedékes,

és hamarosan ennél is több elektromos autója lesz a márkának. Az X3 elektromos változata, az iX3 már bemutatkozott, jön az 4-es Gran Coupé elektromos kivitele i4 néven, és a jövőben az 5-ös és 7-es sorozatra épülő i5-re és i7-re is számíthatunk.

Az elektromos BMW-k csoportképe jól mutatja, hol lesz az iX helye a kínálatban

Ez is érdekelhet:

Berúgja az ajtót az izmosabb új BMW M3 és M4

Mindent elmondunk a megosztó hűtőmaszkos sportmodellekről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés