Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A BMW végre leleplezte az M3 és M4 új generációját, és ahogyan sejtettük, megosztó formával jön a két sportmodell. De a hatalmas hűtőmaszk nem minden, a teljesítményével és vezethetőségével is felülmúlja az elődöket.

1986-ban jelent meg az első BMW M3, amit a DTM-ben való induláshoz építettek, de rövid időn belül elképesztően népszerűvé vált, ezért nem volt kérdés a folytatás.

Mostanáig a 3-as sorozat minden generációjából készült M3, amihez később csatlakozott az M4, és most a BMW hivatalosan is leleplezte a két sportmodell legújabb kiadását.

Az M3, mint mindig, izmosabb karosszériát kapott a 3-as sorozat többi tagjánál, kiszélesített kerékjáratokkal, szénszálas tetővel és négy kipufogóvéggel. De mostantól az orra is különbözik, megkapta ugyanis a hatalmas hűtőmaszkot a 4-es sorozatról.

ami az X3 és X4 M-ben jelent meg. A puristák örömére a váltó hatfokozatú kézi, és csak a hátsó kerekek hajtottak, amivel a 480 lóerőre és 550 Nm nyomatékra képes M3 és M4 is 4,2 másodperc alatt éri el a száz km/órát.

Rögtön megjelent a Competition változat is, aminek a teljesítménye 510 lóerő,

a nyomatéka 650 Nm, és széria hozzá a nyolcfokozatú automata váltó, ezzel a százas sprint ideje 3,9 másodpercre csökken. A végsebessége mindegyik modellnek 250 km/óra, de az M Driver’s csomag megrendelésével 280 km/órára tolható ki.

a Competition modellekhez. A rendszer alapvetően hátsókerék-hajtásúként viselkedik, driftelni is lehet vele, a kiválasztott üzemmódtól függően lesz állandó vagy hátulra súlyozott összkerékhajtású az autó.

Széria az adaptív futómű változó lengéscsillapítással, többféle üzemmódba állítható a kipörgésgátló, a kormányzás, a fékrendszer és a kipufogó hangja, a kedvenc beállításaidat a kormánykeréken lévő vörös gyorsgombokon hívhatod elő egy pillanat alatt.

A kerekek elöl 18, hátul 19 colosak, Competition esetén egy mérettel nagyobbak, mögöttük a féknyergek alapból kékek, felárért feketék vagy vörösek lehetnek, az opciós kerámiafékeket pedig aranyszínű nyergek jelzik.

állítható integrált fejtámasszal, ami a versenypályás használatra a többpontos övek használatát is lehetővé teszi. A karosszériát és az utasteret is szénszálas betétekkel lehet díszíteni.

Az M3 és M4 jövő márciusban kerül a kereskedésekbe, és a kínálat nem merül ki ennyiben, a szedán és a kupé után hamarosan jön a kabrió és a Gran Coupé, majd most elsőként kombi is lesz az M3-ból.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.