A legendává vált M1-et eredetileg is versenyautónak szánta a BMW, de az engedélyeztetéshez közúti változatot is kellett gyártania belőle. A képen látható példány ezt a két kivitelt egyesíti, versenygépnek néz ki, de bevásárolni is járhatsz vele.

Az 1978-ban bemutatott BMW M1-ről biztosan tudod, hogy a Lamborghinivel közösen készült volna, de miután az olasz márka kiszállt a projektből, a németek egyedül is valóra váltották, és saját versenysorozatot indítottak vele Procar néven.

Az európai Formula–1-es nagydíjak betétfutamaiként F1-es pilóták is rajthoz álltak vele, az első évben Niki Lauda, a másodikban Nelson Piquet nyerte a bajnokságot a fenti versenyautóval.

A képeken látható M1 pontosan úgy néz ki, mint Piquet versenyautója, pedig egy közúton is használható, rendszámos példányról van szó.

1980-ban készült, és november 14-én adták át első tulajdonosának, a felszereltségét légkondicionáló, elektromos ablakemelők és Blaupunkt rádió gazdagította. 1995-ben került a második tulajhoz, és ekkor új fordulatot vett az M1 története, ugyanis egy Procar versenyautó karosszériáját kapta meg.

Az üvegszálas műanyagból készült karosszériát nem az oldalán olvasható Nelson Piquet, hanem egy másik legendás pilóta, Walter Röhrl írta alá.

A jelenlegi gazdája 2006-ban vette meg az M1-et, és folytatta a versenyautóvá való átalakítását.

A Procar autókról ismert BBS kerekeket szerelte rá, sportkipufogóval látta el, a belső térbe Recaro kagylóülések és sportkormány került, de azért az eredeti üléseket és volánt is megtartotta. A fényezését éppen olyanra alakíttatta, mint Piquet versenyautójáé, és érdekes részlet, hogy a piros és kék csíkokat nem matricázták, hanem festették.

Az M1 ezzel együtt kivételes állapotban van, még csak 49 ezer kilométert futott,

most így került ismét eladósorba. Mivel a típus versenyváltozatából csak 53 darab készült, és utcai modellből is csak 453 példányt gyártottak, eleve ritkának számít, ebben a kivitelben pedig még inkább az. Ha ott volt a posztere a faladon, akkor biztosan nagyon vágysz rá, de az árát csak komoly érdeklődőnek árulja el az angliai Dylan Miles Cars.

(Képek: Getty Images, Dylan Miles Cars)

Ez is érdekelhet:

Megvan az oka, miért néz ki olyan furcsán ez a BMW M1

Sebességrekordot dönteni építették 1981-ben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés