Megvan az oka, miért néz ki olyan furcsán ez a BMW M1

Az M1 minden idők egyik legizgalmasabb BMW-je, ami úgy tökéletes, ahogyan kijött a gyárból. A képeken látható példányt sem azért építették át, mert nem tetszett volna, hanem azért, hogy sebességrekordot döntsenek vele.

Giorgio Giugiaro tervezte a formáját, a soros hathengeres motorját pedig a BMW Motorsport szállította, így gyorsan legendává vált az M1. A 277 lóerős teljesítménye ma már nem hangzik olyan soknak, de 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 265 km/órás végsebességével a hetvenes évek végén a leggyorsabb német szériagyártású autónak számított.

Harald Ertl osztrák újságíró és autóversenyző azonban úgy gondolta, hogy ki lehet hozni belőle még többet, ezért egy különleges prototípust építtetett. Ertl 1975-től a Formula–1-ben is indult a Hesketh csapattal, öt éven keresztül összesen 19 futamon vett részt,

A nyolcvanas évek elején Ertl megszerezte a BP támogatását a projekthez, amivel az újonnan bevezetett autógázt reklámozták. Az M1-re egyedi karosszéria került, áramvonalasabb, és jobb hűtést biztosít a motornak, amit két turbótöltővel 410 lóerősre tuningoltak fel.

Harald Ertl nem sokkal később, 1982-ben egy repülőgép-balesetben elhunyt, az autó évekre eltűnt, a legutóbb 1993-ban cserélt gazdát. Nemrég találtak rá egy londoni garázsban, és a képeken látható, kissé elhanyagolt állapotban került a Coys esseni aukciójára. Lehet, hogy nem ez a legszebb BMW M1, amit valaha láttál, de a története egészen különleges.

A rekorder BMW M1-ről a Top Gear számára készültek ezek a fantasztikus képek:

Közben a gyári gyűjtemény példányait ilyen gyönyörű tájakon járatták meg:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon