A ráncfelvarráshoz korán van, de attól még fejleszteni lehet az 1-es sorozat csúcsmodelljén, hogy több élményt adjon.
Még csak két éve jelent meg az 1-es sorozat jelenlegi generációja, ezért nincs itt az ideje a modellfrissítésnek, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne még jobbá tenni a széria csúcsmodelljét. A BMW a lemezek alatt változtatott az M135i xDrive technikáján, hogy jobb legyen vezetni a sportos kompaktot.
Az M135i xDrive teljesítménye nem változott, a kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotor továbbra is 306 lóerőre és 450 Nm nyomatékra képes,
a széria nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással 4,8 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/órával száguldhat. A BMW ezzel a kategóriában elvárhatót hozza az 1-essel.
A számok terén talán elmarad az elődjétől, a 326 lóerős M135i-től és a 340 lóerős M140i-től, amiben háromliteres, hathengeres motor dolgozott, de
a BMW-nél tettek róla, hogy vezetni jobb legyen az új modellt.
A futóműben áthangolták a rugókat, a lengéscsillapítókat, állítottak a kerékdőlésen és kicserélték a lengőkarok bekötési pontjait.
A hangolás eredménye, hogy a BMW sportkompaktjával gyorsabban lehet kanyarodni, kisebb oldaldőlés mellett. A kipörgésgátló sem maradt érintetlen, állítólag tízszer olyan gyorsan avatkozik be szükség esetén, míg az élményeket a mesterségesen felerősített motorhang fokozza. A lipcsei gyárban készülő M135i-t újabb színekben is lehet rendelni.