Újabb szabadidő-terepjárót mutatott be a BMW, jövőre érkezik a kereskedésekbe az új X2, ami tulajdonképpen az X1 sportosabb változata. A gyártója kupénak mondja, de nem olyan megosztó, mint az X4 vagy az X6, sokkal inkább dögös és fiatalos.

Nem hagy lefedetlenül egyetlen kategóriát sem a BMW, ha szabadidő-terepjáróról van szó, ezért kompakt méretben is elkészítette az SUV-ja sportosabb változatát. Ami az X3-nak az X4 és az X5-nek az X6, azt jelenti az X1-nek az X2. A nagyobb testvérekkel ellentétben mégsem lett olyan megosztó a forma, ami annak köszönhető, hogy ebben a méretben már nem adná ki a kupészerűen lecsapott hátsó.

Sokkal inkább egy dögös szabadidő-terepjáró képe rajzolódik ki előttünk, aminek a formája már nem sokat változott a tanulmányautó óta. Még az olyan apróságok is sorozatgyártásba kerültek a koncepcióról, mint a C-oszlopra tett BMW-embléma, amivel a 3.0 CSL hagyományát éleszti fel a gyártó, és remélhetőleg más típusokon is találkozunk majd vele. Érdekesek a lökhárító háromszög alakú kivágásai, és ha megnézed, a vese alakú hűtőmaszk is szögletesebb lett.

Dögösen néz ki az új X2, különösen ebben az élénk kék és ragyogó arany fényezésben, ami a BMW-nél csak ehhez a típushoz érhető el. A terepjárósan szögletes kerékjáratok alatt alapból is 17 colosak a kerekek, de akár 20 colos is lehet a méret, és sokat mondó adat, hogy a nagyobb teljesítményű modellek hangsúlyos hátsó kipufogóvége 90 mm átmérőjű, éppen úgy, mint az X6 M-en. Az alap mellett M Sport és M Sport X változatokban is kérhető, ahol több a színre fújt elem.

Nem olyan kombis, mint az X1, mégis elég praktikus az új X2. A csomagtartó mérete 470 liter, ami 35 literrel kevesebb az X1-énél, de ebben a méretkategóriában még így is elegendőnek tűnik. Belül egyébként mindent ott találsz, mint a többi BMW-ben, színes head-up display és 8,8 colos érintőképernyő is van, amire Apple CarPlay tükrözi a mobil tartalmát, a vezetést dugóasszisztens és parkoló asszisztens könnyíti meg.

2018-ban érkeznek az első példányok, amelyekhez háromféle motor közül lehet választani: a 192 lóerős sDrive20i, a 190 lóerős xDrive20d és a 231 lóerős xDrive25d, ahol a két utóbbi összkerékhajtású és nyolcsebességes automata váltó jár hozzá. Később jön a kisebb dízel, a 140 lóerős sDrvie18d és xDrive18d, valamint a belépőmodell, a háromhengeres sDrive18i, szintén 140 lóerővel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés