Az autók és motorcsónakok után a Brabus a motorkerékpárok világába is belépett, és az első kétkerekű modelljük elég dögös lett.

1977-ben alapították a Brabus tuningcéget, és a negyvenötödik születésnapját egy különleges limitált szériával ünneplik. Nem egy Mercedest építettek át, hanem teljesen új terepre léptek be, elkészítették ugyanis a márka első motorkerékpárját. Az alapokat a szériaváltozatban is dögös KTM 1290 Super Duke R adta, amit még vonzóbbá tudtak tenni.

A Brabus 1300 R névre keresztelt motorkerékpár kétféle színben, Magma vörös és Signature fekete változatban rendelhető, és mind a két szériából 77 példányt gyártanak, utalva a tuningcég alapításának évére.

A színén kívül szénszálas anyagból készült elemekkel, kovácsolt kerekekkel és LED-es fényszóróval tették egyedivé a motort.
Az 1301 köbcentis V-Twin motorhoz ezúttal nem nyúltak, a teljesítménye maradt 180 lóerő, a maximum nyomatéka 140 Nm,

de nem is volt rá szükség. A 194 kilogrammos motorkerékpár ezzel az erőművel is elég gyors tud lenni, a gyári adatok szerint 3,2 másodperc alatt gyorsul százra. Az átlagos fogyasztás, ha számít egyáltalán, 5,5 liter százon.

A Brabus motorja megtartotta a KTM félaktív felfüggesztését, ahol gombnyomásra állítható a lengéscsillapítás feszessége, így pályára és túrázásra egyaránt beválhat a motor.

Újdonság a Brabus által tervezett és gyártott kipufogórendszer, ezzel olyan hangja lett az akusztika szempontjából gyárilag sem gyenge KTM-nek, amilyennek egy tuningolt motornak lennie kell.

Ez is érdekelhet:

800 lóerős országúti romboló lett ez a Brabus

A gyárilag sem szerény GLE Coupé kapta meg a tuningot.

Rendesen kigyúrta a Brabus az AMG-féle G-osztályt

Nemcsak izmosnak néz ki, hanem az is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában