A tuningcégek nemcsak a teljesítmény növelésére jók, hanem a karosszéria aerodinamikáját is optimalizálhatják, és pontosan ezt tette a Brabus a Mercedes-Benz EQS-sel.

1977-es alapítása óta a Brabusnál a teljesítmény fokozása mellett mindig is nagy figyelmet fordítottak az aerodinamika javítására, és ennek egyik példája volt, amikor 1985-ben olyan karosszériaelemeket szabtak a W124-es Mercedesre, hogy a légellenállási együtthatója Guinness-világrekordnak számított, és a 0,26-os Cw-értéket később is csak néhány modernebb típus tudta alulmúlni.

A Mercedes elektromos csúcsmodelljénél, az EQS-nél is az aerodinamika tökéletesítésére helyezték a hangsúlyt.

A jobb légellenállás érdekében a légrugós futóművet úgy programozták, hogy elöl 15, hátul 20 milliméterrel engedje közelebb az aszfalthoz az autót. A légáramlást segítik a szénszálas anyagból készült légterelők és a 22 colos „teli” könnyűfém kerekek is.

A teljesítmény növelésére már nem volt szükség, hiszen az EQS ezen a téren megfelel az elvárásoknak, már a képeken látható 450-es változata is 333 lóerőre képes, amivel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra.

A Brabus módosításának köszönhetően 7 százalékkal csökkent a légellenállása, és hasonló mértékben nőtt a hatótávja is.

Ez is érdekelhet:

Az elektromos autók csúcsára érkezik az új Mercedes-Benz EQS

Páratlan luxussal és hihetetlen hatótávval jön az elektromos autók S-osztálya.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés