A kilencvenes évek egyik leggyorsabb szuperautójának tartották, és a Bugatti EB110 GT most még egy rekordot döntött, hiszen soha nem adtak érte annyit, mint ezért a gyönyörű példányért.

A Bugatti történelmében fontos mérföldkőnek számít, amikor Romano Artioli olasz vállalkozó felélesztette az évtizedek óta szunnyadó márkát, és megalkotta a kilencvenes évek ikonikus szuperautóját. Az EB110 tervezésében ugyanaz a Marcello Gandini dizájner és Paolo Stanzani főmérnök vett részt, akiknek a nevéhez a Lamborghini Countach megalkotása is fűződik, de a Bugatti a bolognai bikánál is elképesztőbb lett.

A 3,5 literes V12-es motorja négy turbóval 561 lóerős teljesítményre képes,

és az összkerékhajtású Bugatti 340 km/órás sebességet ért el az olasz tesztpályán, amivel a Jaguar XJ220 mellett a korszak leggyorsabb szériagyártású autójának tartották. 1992-ben, fél évvel a GT változat után jött ki a Super Sport kivitel, kétszáz kilogrammal könnyített karosszériával, 600 lóerő fölé növelt teljesítménnyel és 355 km/órás csúcssebességgel.

A Bugatti legismertebb vevői közé Michael Schumacher és a brunei szultán tartoztak,

de ez sem mentette meg Artioli cégét, ami 95 darab GT és 30 darab SS legyártása után csődbe ment. A ritkább Super Sport értéke már korábban kilőtt, 2021-ben egy példányát 2,7 millió dollárért adták el, idén pedig a GT is rekordot döntött. Az RM Sotheby’s aukcióján kétmillió dollárért kelt el egy ezüstszínű példány, majd a Bonhams egy kicsivel még többért adott túl egy másik autón.

A képeken látható EB110 GT-t először 1993-ban helyezték forgalomba a Bugatti belgiumi képviseletén keresztül, és

az első tulajdonosa, Schmidt úr tíz év alatt összesen csak ezer kilométert ment vele.

2013-ban a Bentley bécsi márkakereskedésében még mindig csak 8932 kilométert mutatott az órája, amikor nagyszervizt végeztek rajta több mint 14 ezer euró értékben. A jelenlegi tulajdonosa 2017-ben 10 200 kilométerrel vette meg.

A jellegzetesen kék Bugatti EB110 GT kifogástalan állapotban került a Bonhams februári aukciójára, és a várakozásokkal ellentétben több mint 1,8 millió eurót fizettek érte,

ez 700 millió forintot jelent a kilencvenes évek egyik legizgalmasabb álomautójáért.

Ez is érdekelhet:

Aki harminc éve felélesztette a Bugatti legendáját

Romano Artioli több évtizedes álmát váltotta valóra a Bugatti feltámasztásával.

Múzeumba való a Bugatti EB110 prototípusa

A keveset futott ritkaság újra eladó.

Az utolsó Bugatti EB110 hihetetlen állapotban eladó

610 lóerős V12-ese nem sokat futott még.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés