A kilencvenes évek egyik leggyorsabb szuperautójának tartották, és a Bugatti EB110 GT most még egy rekordot döntött, hiszen soha nem adtak érte annyit, mint ezért a gyönyörű példányért.
A Bugatti történelmében fontos mérföldkőnek számít, amikor Romano Artioli olasz vállalkozó felélesztette az évtizedek óta szunnyadó márkát, és megalkotta a kilencvenes évek ikonikus szuperautóját. Az EB110 tervezésében ugyanaz a Marcello Gandini dizájner és Paolo Stanzani főmérnök vett részt, akiknek a nevéhez a Lamborghini Countach megalkotása is fűződik, de a Bugatti a bolognai bikánál is elképesztőbb lett.
A 3,5 literes V12-es motorja négy turbóval 561 lóerős teljesítményre képes,
és az összkerékhajtású Bugatti 340 km/órás sebességet ért el az olasz tesztpályán, amivel a Jaguar XJ220 mellett a korszak leggyorsabb szériagyártású autójának tartották. 1992-ben, fél évvel a GT változat után jött ki a Super Sport kivitel, kétszáz kilogrammal könnyített karosszériával, 600 lóerő fölé növelt teljesítménnyel és 355 km/órás csúcssebességgel.
A Bugatti legismertebb vevői közé Michael Schumacher és a brunei szultán tartoztak,
de ez sem mentette meg Artioli cégét, ami 95 darab GT és 30 darab SS legyártása után csődbe ment. A ritkább Super Sport értéke már korábban kilőtt, 2021-ben egy példányát 2,7 millió dollárért adták el, idén pedig a GT is rekordot döntött. Az RM Sotheby’s aukcióján kétmillió dollárért kelt el egy ezüstszínű példány, majd a Bonhams egy kicsivel még többért adott túl egy másik autón.
A képeken látható EB110 GT-t először 1993-ban helyezték forgalomba a Bugatti belgiumi képviseletén keresztül, és
az első tulajdonosa, Schmidt úr tíz év alatt összesen csak ezer kilométert ment vele.
2013-ban a Bentley bécsi márkakereskedésében még mindig csak 8932 kilométert mutatott az órája, amikor nagyszervizt végeztek rajta több mint 14 ezer euró értékben. A jelenlegi tulajdonosa 2017-ben 10 200 kilométerrel vette meg.
A jellegzetesen kék Bugatti EB110 GT kifogástalan állapotban került a Bonhams februári aukciójára, és a várakozásokkal ellentétben több mint 1,8 millió eurót fizettek érte,
ez 700 millió forintot jelent a kilencvenes évek egyik legizgalmasabb álomautójáért.
Ez is érdekelhet: