A kilencvenes évek egyik leggyorsabb szuperautójának tartották, és a Bugatti EB110 GT most még egy rekordot döntött, hiszen soha nem adtak érte annyit, mint ezért a gyönyörű példányért.

A Bugatti történelmében fontos mérföldkőnek számít, amikor Romano Artioli olasz vállalkozó felélesztette az évtizedek óta szunnyadó márkát, és megalkotta a kilencvenes évek ikonikus szuperautóját. Az EB110 tervezésében ugyanaz a Marcello Gandini dizájner és Paolo Stanzani főmérnök vett részt, akiknek a nevéhez a Lamborghini Countach megalkotása is fűződik, de a Bugatti a bolognai bikánál is elképesztőbb lett.

A 3,5 literes V12-es motorja négy turbóval 561 lóerős teljesítményre képes,

és az összkerékhajtású Bugatti 340 km/órás sebességet ért el az olasz tesztpályán, amivel a Jaguar XJ220 mellett a korszak leggyorsabb szériagyártású autójának tartották. 1992-ben, fél évvel a GT változat után jött ki a Super Sport kivitel, kétszáz kilogrammal könnyített karosszériával, 600 lóerő fölé növelt teljesítménnyel és 355 km/órás csúcssebességgel.

A Bugatti legismertebb vevői közé Michael Schumacher és a brunei szultán tartoztak,

de ez sem mentette meg Artioli cégét, ami 95 darab GT és 30 darab SS legyártása után csődbe ment. A ritkább Super Sport értéke már korábban kilőtt, 2021-ben egy példányát 2,7 millió dollárért adták el, idén pedig a GT is rekordot döntött. Az RM Sotheby’s aukcióján kétmillió dollárért kelt el egy ezüstszínű példány, majd a Bonhams egy kicsivel még többért adott túl egy másik autón.

A képeken látható EB110 GT-t először 1993-ban helyezték forgalomba a Bugatti belgiumi képviseletén keresztül, és

az első tulajdonosa, Schmidt úr tíz év alatt összesen csak ezer kilométert ment vele.

2013-ban a Bentley bécsi márkakereskedésében még mindig csak 8932 kilométert mutatott az órája, amikor nagyszervizt végeztek rajta több mint 14 ezer euró értékben. A jelenlegi tulajdonosa 2017-ben 10 200 kilométerrel vette meg.

A jellegzetesen kék Bugatti EB110 GT kifogástalan állapotban került a Bonhams februári aukciójára, és a várakozásokkal ellentétben több mint 1,8 millió eurót fizettek érte,

ez 700 millió forintot jelent a kilencvenes évek egyik legizgalmasabb álomautójáért.

Ez is érdekelhet:

Aki harminc éve felélesztette a Bugatti legendáját

Romano Artioli több évtizedes álmát váltotta valóra a Bugatti feltámasztásával.

Múzeumba való a Bugatti EB110 prototípusa

A keveset futott ritkaság újra eladó.

Az utolsó Bugatti EB110 hihetetlen állapotban eladó

610 lóerős V12-ese nem sokat futott még.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.