A korábbi hírek igaznak bizonyultak, ugyan nem a Rimac vette meg a Bugattit, de a két márka közös céget alapított a jövő szupersportautóinak kifejlesztésére.

Még az ősszel keltek szárnyra olyan hírek, hogy a Volkswagen-csoport eladná a Bugattit, a vevő pedig nem más lenne, mint az elektromos szuperautót fejlesztő horvát Rimac.

Hihetetlen, és talán igaz: a horvátoké lehet a Bugatti

A The Wall Street Journal jól értesült forrásra hivatkozva azt írta, már zajlik az egyeztetés.

A két cég most hivatalosan is bejelentette, hogy milyen üzletet sikerült tető alá hozniuk: megalakult a Bugatti Rimac, és a közös vállalkozás a legtöbbet hozná ki mind a két márkából.

A Bugatti Rimac egy olyan vegyesvállalat lett, amiben 55 százalék a Rimac Group részesedése, a fennmaradó 45 százalékot a Porsche birtokolja.

A viszonyokat bonyolítja azonban, hogy a Rimac Group csak 37 százalékban az alapító Mate Rimac tulajdona, 24 százaléka van benne a Porschének, és 12 százaléka a Hyundainak is, több más befektető mellett.

Az új céget Zágrábban jegyezték be, a főhadiszállása a horvát főváros közelében 2023-ra elkészülő Rimac Campus lesz, a közös vállalkozás vezérigazgatója pedig Mate Rimac lett.

A Bugatti ettől függetlenül megtartja az elzászi központját is Molsheimben, ahol 1909-ben alapította az olasz származású Ettore Bugatti, és a gyártás is ott folytatódik.

A váltás egyáltalán nem meglepő, hiszen ezzel a Bugatti szuperautók terén szerzett szakértelmét kombinálják a Rimac innovációs erejével az elektromos autók területén. A horvát márka, amely egészen rövid idő alatt vált komoly tényezővé az autóiparban, nemrég mutatta be az elektromos szuperautója, a Nevera gyártásba kerülő változatát.

Nevera lett a Rimac elektromos szuperautójának neve

Lehet készíteni a bankszámlát, de nem lesz olcsó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában