A Cardo húzott egy meglepőt és még a várva várt EICMA, azaz a milánói motorshow előtt lerántotta a leplet nagy újításáról, ami nem más, mint egy csúcstechnológiás bukósisak.

Emiatt már csak azért is leesett mindenkinek az álla, mert ugyan a Cardo igen szép presztízsre tett szert sisakkomunikációs gyártóként – nem piacvezető, de a termékeik elismertek –, bukót még soha nem dobtak piacra. A Beyond fantázianévvel ellátott sisak tehát a cég első terméke ebben a szegmensben, a Cardo pedig úgy volt vele, hogy ha már újítanak, nem fognak fárasztani senkit egy mezei tökfödővel.

Ott kezdődik a tűzijáték, hogy a sisakba alapból be van építve a gyártó jelenleg legfejlettebb mesh rendszerű kommunikátora, a Packtalk Pro, ami már önmagában komoly értéket képvisel. A kütyü maximális hatótávja 2 kilométer, van benne hangfelismerés és úgynevezett balesetérzékelő, melynek köszönhetően az eszköz automatikus jelzéssel tud élni a hatóságok felé.

A bármilyen sisakba beépíthető Packtalk alapból egy 45 milliméteres JBL hangszórópárral rendelkezik, azonban a Beyond tervezésénél a mérnökök ezzel nem elégedtek meg, és egy ebben a műfajban egészen szokatlan, 53 milliméteres sugárzópárral szerelték fel a bukót, amit házon belül, a németországi Cardo Sound Labs nevű laborban hangoltak tökéletesre.

Ez még nem minden, ugyanis a Beyond hangrendszere aktív zajszűréssel rendelkezik, mely képes tompítani a káros frekvenciákat, mint például a motorosok hallását huzamosabb idő alatt akár véglegesen károsítani képes szélzajt, ami ellen füldugóval szokás védekezni, ám az aktív zajszűrés – amennyiben valóban működik – ezt akár teljesen szükségtelenné is teheti, ráadásul tisztább kommunikációt tehet lehetővé, arról nem is beszélve, hogy végre valóban élményszerű lehet a zenehallgatás a hosszú autópályás szakaszokon.

Egy másik hasznos érzékelő a gyártó által sérülésszenzornak nevezett chip, ami a sisakot érő hatásokból képes kiszámolni a héj szerkezeti torzulásait, hogy szóljon a felhasználónak, amikor csereéretté válik a bukó. (Egy ilyen drága eszköznél egészen biztosan kirobbanó jókedvvel fogadja az ember, ha újat kell venni.) A sisak két változatban lesz elérhető; a GTS a GT változattól abban fog különbözni, hogy ebben lesz egy gyorsulásmérővel ellátott féklámpa is, ami lassulásnál automatikusan felvillan, ezzel növelve a motoros láthatóságát.

Maga a sisak egyébként megfelel az ECE 22.06-os szabványnak és a hívószavaiban is abszolút egy minőségi sport-túra bukó benyomását kelti:

  • a GTS karbonszálas, a GT üvegszálas kompozit héjjal szerelt,
  • négy héjméretben lesz elérhető,
  • lenyitható sötétített vizorral rendelkezik,
  • a bélés öt, változó sűrűségű rétegből áll össze,
  •  titánium dupla-D csattal rögzíthető az áll alatt,
  • az arcpárnák gyorskioldósak, hogy vészhelyzetben a mentős egyszerűen ki tudja őket kapni a helyükről,
  • a látótér 120 fokos,
  • a dobozban párásodásgátló betét, azaz pinlock is helyet kapott.

Komoly fegyvertény, hogy a Beyond a Cardo által közzétett adatok alapján 1520 grammot nyom a mérlegben, ami egyáltalán nem számít nehéznek, tekintettel arra, hogy a moduláris, azaz felnyitható állrésszel szerelt túrasisakok is nagyjából ennyit szoktak nyomni.

Aki figyelt, abban mostanra felmerülhetett a kérdés, hogy mégis mi fogja üzemeltetni ezt a sok szenzort, hangszórót, féklámpát és kommunikátort. Nos, a Beyond kivehető, cserélhető akkumulátorral rendelkezik. A GT-be egy 1000 mAh-s, a GTS-be pedig ennek a duplája, azaz egy 2000 mAh-s akkumulátor jár, melyek közül az utóbbi vezeték nélküli töltésre is alkalmas, sőt, a Cardo valamennyire jövőbiztossá tette a sisakot, ugyanis a Beyond moduláris, azaz a komponensei később cserélhetőek lesznek, ha valamelyiket továbbfejlesztenék.

Már csak az ár maradt kérdőjeles, és bizony mi is arra tippeltünk volna, hogy ez a bukó kicsit sem lesz olcsó mulatság, de ehhez képest a számadatok hallatán meg kellett lepődnünk:

a boltokba előre láthatólag jövő nyáron megérkező sisakok közül a GT változat 949 euróba, a GTS változat pedig 1190 euróba fog kerülni, ami valóban nem olcsó, de a beépített technológiára és a gyártó által vállalt öt éves garanciára tekintettel drágának sem neveznénk.

Ez is érdekelhet:

Ez kell, hogy megállj a motorral, de ne ess pofára

Motorral egyáltalán nem könnyű baj esetén hatékonyan és biztonságosan fékezni, de még gyakorolni sem. Kivéve ezzel a cuccal.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
30% Norris
50% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
11% Egy másik versenyző
Hirdetés