Az autóritkaságok között is kiemelt helyet foglal el a Cheetah, hiszen ez a kaliforniai sportkocsi, amely egy kis műhelyben készült a Chevrolet félhivatalos támogatásával és a Corvette motorjával, bár olyan sikeres lehetett volna, mint a Shelby Cobra, végül feledésbe merült.
Egyenesen a Cobra ellenfelének készült ez a sportkocsi, amiből 1963 és 1965 között alig egy tucat példányt tudtak csak megépíteni. A Cheetah története egészen másként alakult volna, ha kitalálói, Bill Thomas és Don Edmunds olyan pénzügyi háttérrel rendelkeztek volna, mint Carroll Shelby, de a Chevrolet hiába támogatta őket titokban, a sors végül ellenük fordult.
A Cobra legendája ma is él, míg a hatvanas években ugyanolyan ámulattal csodált Cheetah végül teljesen feledésbe került.
Bill Thomas az ötvenes évek végén nyitotta meg műhelyét, ahol Corvette és egyéb Chevrolet-modelleket tuningolt és épített versenyautóvá. 1963-ban a Forddal épített Cobra ellenfeleként kérték fel a Cheetah megalkotására. Mivel a General Motors addigra felfüggesztette a gyári versenytevékenységét,
a Chevrolet nem tudta hivatalosan is támogatni a projektet, de megtették azzal, hogy Corvette motorokat és alkatrészeket szállítottak Thomasnak.
Az FIA engedélyeztetéséhez 100 példány legyártására volt szükség, de 11 darab elkészülte után a Chevrolet még ezt a félhivatalos támogatást is leállította, mert az autósport-szövetség időközben 1000 darabra növelte a rajtengedélyhez szükséges darabszámot. Thomas műhelyében ráadásul még egy tűz is pusztított, ami végleg betett a Cheetah sorsának.
De az elkészült tizenegy példány nagy része megmaradt, hogy emlékeztessen, milyen csodálatos autók készültek a hatvanas években.
Mint minden hasonló sportkocsi, a Cheetah is csővázas szerkezetre épül, ami azonban a későbbiekben nem bizonyult elég merevnek a versenyzéshez,
utólag több példányt is meg kellett erősíteni. Az első két autóra még alumínium, a többire azonban már üvegszálas karosszéria került, ami formájával legalább olyan ütős volt, mint a Cobra. Még ha a konstrukció átgondolatlansága miatt igencsak szűkös és könnyen felforrósodó is lett az utastér.
Műszaki téren azonban kevés kritika érhette a Cheetah felépítését, hiszen a Corvette kisebbik V8-asát kapta meg. Az 5,4 literes motor több mint 400 lóerős volt,
de egyes források szerint 500 lóerőt is leadott, ami a 770 kilogrammos sportkocsiban csodákra volt képes. A négyfokozatú kézi váltójával és hátsókerék-hajtásával igazi férfias élmény lehetett a Cheetah vezetése. A „mi lett volna, ha” sosem jutott eszünkbe többször, mint a képeket nézve.