A Chevrolet már korábban elárulta, hogy villamosított változat is készül az új Corvette-ből, és most bemutatta a hibrid E-Ray változatot, ami a valaha készült legnehezebb, leggyorsabb és legdrágább széria Corvette lett.
Az amerikai autópiac is változik, pár évvel ezelőtt még nem gondoltuk volna, hogy elektromos lesz a Ford F-150 és a Hummer, és egy elektromos autó viselheti a Mustang nevet. A Corvette már korábban felrúgta a hagyományokat azzal, hogy középmotoros felépítésre váltott, ami a jellegzetes formáját is megváltoztatta, most pedig itt a történelem első hibrid Corvette-je, ami az első összkerékhajtású Corvette is egyben.
A hibrid rendszer szerencsére nem jelent kisebb motort, a Corvette E-Ray megtartotta a 6,2 literes V8-ast,
ami egy kicsit erősebb is lett, önmagában is 502 lóerőre képes, és a hátsó kerekeket hajtja. Az első kerekekhez pedig egy elektromotor került, méghozzá nem gyenge, 163 lóerős. A Corvette E-Ray kombinált teljesítménye ezzel 664 lóerő, ami nem sokkal marad el a csúcsmodell, a Corvette Z06 motorjának 670 lóerőjétől.
Mivel a hibrid Corvette összkerékhajtású, ezért gyorsabb tudott lenni a Z06-nál is, 2,5 másodperc alatt gyorsul százra,
és 10,5 másodperc alatt tudja le a negyed mérföldet, még akkor is, ha 1712 kilogrammos tömegével ez a legnehezebb Corvette. A típus érdekessége a Stealth Mode, amikor gombnyomásra csendben, elektromotorral képes lopakodni az autó, legfeljebb 72 km/órával, amíg az ülések közé épített 1,9 kilowattórás akkumulátor engedi.
A kupéként és kabrióként is kapható Corvette E-Ray, ami kilenc centivel szélesebb, mint a Corvette Stingray, egyben a legdrágább változat is, a Corvette Z06-nál is többe, 104 ezer dollárba kerül. A hibrid pedig még nem minden, hiszen a Chevrolet egy tisztán elektromos hajtású változat bemutatását is tervezi, sőt,
a Corvette hamarosan önálló márka lesz, ami különféle elektromos autókat kínál majd, ezzel az ikonikus típusnév a Mustang sorsára juthat.
A hibrid Corvette E-Raynek hangja is van, hallgasd csak:
Ez is érdekelhet: