A Chevrolet már korábban elárulta, hogy villamosított változat is készül az új Corvette-ből, és most bemutatta a hibrid E-Ray változatot, ami a valaha készült legnehezebb, leggyorsabb és legdrágább széria Corvette lett.

Az amerikai autópiac is változik, pár évvel ezelőtt még nem gondoltuk volna, hogy elektromos lesz a Ford F-150 és a Hummer, és egy elektromos autó viselheti a Mustang nevet. A Corvette már korábban felrúgta a hagyományokat azzal, hogy középmotoros felépítésre váltott, ami a jellegzetes formáját is megváltoztatta, most pedig itt a történelem első hibrid Corvette-je, ami az első összkerékhajtású Corvette is egyben.

A hibrid rendszer szerencsére nem jelent kisebb motort, a Corvette E-Ray megtartotta a 6,2 literes V8-ast,

ami egy kicsit erősebb is lett, önmagában is 502 lóerőre képes, és a hátsó kerekeket hajtja. Az első kerekekhez pedig egy elektromotor került, méghozzá nem gyenge, 163 lóerős. A Corvette E-Ray kombinált teljesítménye ezzel 664 lóerő, ami nem sokkal marad el a csúcsmodell, a Corvette Z06 motorjának 670 lóerőjétől.

Mivel a hibrid Corvette összkerékhajtású, ezért gyorsabb tudott lenni a Z06-nál is, 2,5 másodperc alatt gyorsul százra,

és 10,5 másodperc alatt tudja le a negyed mérföldet, még akkor is, ha 1712 kilogrammos tömegével ez a legnehezebb Corvette. A típus érdekessége a Stealth Mode, amikor gombnyomásra csendben, elektromotorral képes lopakodni az autó, legfeljebb 72 km/órával, amíg az ülések közé épített 1,9 kilowattórás akkumulátor engedi.

A kupéként és kabrióként is kapható Corvette E-Ray, ami kilenc centivel szélesebb, mint a Corvette Stingray, egyben a legdrágább változat is, a Corvette Z06-nál is többe, 104 ezer dollárba kerül. A hibrid pedig még nem minden, hiszen a Chevrolet egy tisztán elektromos hajtású változat bemutatását is tervezi, sőt,

a Corvette hamarosan önálló márka lesz, ami különféle elektromos autókat kínál majd, ezzel az ikonikus típusnév a Mustang sorsára juthat.

A hibrid Corvette E-Raynek hangja is van, hallgasd csak:

Ez is érdekelhet:

A legizmosabb V8-as szívómotorral jön az új Corvette Z06

Turbó nélkül ez a csúcs, amit valaha nagy sorozatban gyártott sportautóba építettek.

Megkapta az új Corvette-jét, 14 ezer kilométeres útra indult vele

23 amerikai államot, 16 nemzeti parkot járt be vele.

Európai mintára középmotoros lett a vadonatúj Corvette Stingray

Az arányai megváltoztak, és gyorsabb is lett.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés