Mondta ezt annak kapcsán, hogy a Mexikói Nagydíj utolsó körében kialakult konfliktus még továbbra is fennáll.
A hétvégi Brazil Nagydíj előtt, a Ferrari megkérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy vizsgálja felül a verseny utáni büntetést, amelyet Sebastian Vettel kapott Mexikóban, miközben a pozícióját próbálta védeni Daniel Ricciardóval szemben. A Red Bull Max Verstappenje szintén javasolta a büntetés kiszabását, amiért letért a pályáról.
A versenyen kialakult nézeteltérés arra késztette a Nemzetközi Automobil Szövetség verseny igazgatóját, Charlie Whitinget, hogy csatlakozzon a pilóták keddi sajtókonferenciájához és tisztázzon több incidenst is, amelyek a felvételek téves értelmezésének köszönhetőek. Horner úgy gondolja, hogy az aktuális szabályokon lazítani kell.
„Úgy gondolom, hogy sok részt túlságosan túlszabályoztunk - mondta Horner. - A pilótáknak manapság már-már magukkal kell vinniük a szabálykönyvet a kocsiba és áttanulmányozni mielőtt vagy védekezni, vagy manőverezni kezdenének. Túl sok a szubjektív elem és az események többféle értelmezése.”
„Nagyon nehéz helyzetben vannak a pilóták és a csapatok és valakinek arra is kell gondolnia, hogy mi megengedett és mi nem. Mint minden dolog az életben, legyen ez is egyszerű és egyértelmű. Tartalmazzon kevesebb szabályt, de legyen világosabb, hogy mik ezek a szabályok.”
„Senki sem pártolja a veszélyes vezetést, de hagyni kell a pilótákat versenyezni. Mindenki a mexikói verseny utolsó öt vagy hat köréről beszél. Nézzünk szembe vele, a verseny többi része elég unalmas volt, szemben az utolsó 10 körrel. Azóta természetesen sok vita volt a versennyel kapcsolatban és a Forma-1-nek pontosan erről kell szólnia.”
Horner úgy hiszi, hogy a probléma része, hogy a F1 köröket annyira szigorúan szabályozzák, hogy a felügyelőbizottságnak túlságosan sok döntést kell meghozni, amikor hibázik egy pilóta.
„Kerüljük el azokat a helyzeteket, ahol a pilóták levághatnak egy sarkot és előnyhöz juthatnak, tegyünk oda murvát, vagy valamit, ami lassítja őket. Ezáltal a felügyelőbizottságnak nem kell olyan szubjektív helyzeteket értelmezni, mint hogy például ’ez az eredmény más-e, mint az előző, vagy ez az incidens eltér-e attól?’”
„A csapat, a pilóták és különösen a rajongók érdekében hozzunk létre egy szabályzatot, ami könnyű és egyszerű és könnyen megérthető és átültethető a gyakorlatba.”