Keveset hallottunk a Chryslerről mostanában, de az amerikai márka új korszakra készül, és ezt a most bemutatott Airflow hozhatja el. Nem véletlenül választottak ikonikus nevet a Tesla-ellenfélnek.
A szebb napokat is megélt Chrysler eléggé leépítette a választékát az utóbbi időben. Az amerikai piacon csak két modellt kínálnak, és egyik sem nevezhető fiatalnak: a Pacifica egyterű még 2016-ban jelent meg, a 300 pedig 2010 óta készül, de valójában a 2004-ben megjelent 300C technikáját hordja. A divatos, sok bevételt jelentő szabadidő-autókat a Dodge és a Jeep forgalmazza.
A Fiattal együtt immár a Stellantis égisze alá tartozó Chrysler a háttérben készül a feltámadásra, amiben az elektromos autóknak lesz nagy szerepe. A márka eddig nem válaszolt a Tesla hódítására, de az idei Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai kiállításon leleplezte
az Airflow Concept névre keresztelt tanulmányautót, ami a jövő kulcsa lesz a Chryslernél.
Nem véletlenül választottak ikonikus nevet a Tesla-ellenfél számára.
Az Airflow a harmincas években az egyik első személyautónak számított, amit áramvonalas karosszériával szereltek fel, és ezzel új korszakot nyitott az automobil történetében. Az új Airflow-nak is korszakalkotó szerepet szánnak, és természetesen az aerodinamikájára is nagy hangsúlyt fektettek.
Az Airflow Concept a Stellantis új, elektromos autók számára kifejlesztett padlólemez-családjának középső tagjára épül.
Az első és a hátsó kerekeket is 204 lóerős elektromotor hajtja, és bár a Chrysler nem árulta az akkumulátor méretét, az STLA platform adataiból kikövetkeztethető, hogy 560 és 640 kilométer közötti hatótávra és 3-as szintű önvezetésre számíthatunk.
A Chrysler dizájnja is megújul az Airflow megjelenésével.
Az áramvonalas, ötajtós karosszéria letisztult stílusú, a 22 colos kerekeken egy egészen kicsit megemelt, de crossovernek talán még nem nevezhető. Szinte kötelező dizájnelem a hátsó fénycsík és a megvilágított embléma, amivel sokaknak tetsző elektromos autó lehetne az Airflow.
Még a belső tere sem túl futurisztikus ahhoz, hogy ne kerülhetne ebben a formában gyártásba.
Az Airflow érdekessége, hogy az első és a hátsó utasoknak is jutott saját képernyő, amihez webkamera is tartozik, ezzel utazás közben is lehet böngészni, chatelni, filmezni vagy játszani. A rendszert úgy alakították ki, hogy az online érkező frissítésekkel sokáig naprakész maradjon.
A Chrysler nem árulta el, hogy az Airflow egy sorozatgyártásba kerülő modell előzetese-e, de a prototípus alapján szerintünk hiba lenne nem valóra váltani ezt az autót, ami a Tesla Model 3 érdekes alternatívája lehetne. Az amerikai gyártó azt viszont kijelentette, hogy 2025-ben jön az első elektromos modellje, és 2028-tól csak elektromos autókat kínál majd.